Vraag over turnen of iets wat erop lijkt

Sorry voor de onduidelijke titel, maar ik ben zelf opzoek naar hoe het heet.

http://i40.tinypic.com/op8xs0.jpg

Dit is een foto die ik vond op de blog van Voe, ik sta er dus zelf niet bij voor alle duidelijkheid :’) En ik vroeg me af hoe dat nou heet, dat je been naast je lichaam omhoog heffen. Ik wil het namelijk zelf ook kunnen.

Ik heb zelf op kunstschaatsen en ritmisch gym gezeten maar volgens mij hadden we hier niet echt een naam voor, maar het kan zijn dat ik het ben vergeten dus zie dit maar als een up !

Dat kan ik ook haha, maar ik turn al 12 jaar en heb ook onder ballet gezeten. Weet trouwens de naam niet, dus upje.

wij noemen het Y-stand…
maar ik weet niet of het echt een officiele naam is…

Je moet er lenig voor zijn, en dan kun je het toch gewoon nadoen? Ik zou de split en spagaat trainen. Daar zijn vast wel filmpjes oid over te vinden :slightly_smiling_face:

oo en als je het wil leren oefen gewoon de split en spagaat iedere dag en dan 30 seconde volhouden en uiteidnelijk moet het je wel lukken, maar ik weet niet hoe oud je bent want ik begon al met dat trainen toen ik 6 was :wink:

er is wel een naam voor… maar het is alweer een tijdje geleden dat ik op ritmisch gym zat dus weet het niet meer :'D

je kan hiervoor gewoon lenigheidsoefeningen doen, split en spagaat elke dag, zoals hierboven gezegd wordt. (wel goed opwarmen!)

ik zit ook op ritmischegym, is erg leuk ^bij welke vereniging ? ;$

japanse zweefstand, volgens mij

Wij noemden dan altijd gewoon een Y :’) Dus geen idee, sorry :stuck_out_tongue: