Vraag over 't clinique 3 stappen plan

Yooooo people,

Ik heb gister 't 3 stappen plan van clinique gehaald, nummer 2 (T-zone).
Ik heb alleen een vraagie over stap 2, omdat dat nog al agressief schijnt te zijn met die dry-combination en ik geen zin heb in een droge/verpeste huid:
Moet je dat alleen op die T-zone pleuren? Of ook op de rest van je huid (Daar prikt het namelijk… En dat lijkt me nou niet echt goed!). En ik ga het niet weggooien! Dat vind ik té zonde.

En is er een manier om stap drie, dat creme-achtige geval, langer mee te laten gaan? Het zit nogal in een niet-handig potje… ¬¬

x

Ik heb de andere topics hierover trouwens al doorgespit, maar niets bruikbaars gevonden.

Ik doe stap 2 gewoon over m’n hele gezicht alleen ga ik er maar 1 keer bij langs zeg maar haha. Dus niet gaan ‘boenen’ op je voorhoofd maar er 1 keer bij langs gaan en daarna niet meer.

Dat zei de vrouw die het mij verkocht ook.
Maar prikt het bij jou ook? Of is het echt mijn huid die verkloot word/er niet tegen kan.

Nee bij mij prikt het niet. Maar ik geloof ik voor de gevoelige huid. Een vriendin van mij heeft ook het 3 stappen plan en dan dezelfde als jou maar zij kreeg er allemaal droge plekjes van op haar huid!

Ik doe stap 2 vooral op de T zone en daarna ga ik snel even op mijn wangen. De eerste week werd mijn huid er ook wat droger van, maar de vrouw vn de Paris XL zei me dat stap 3 er net voor dient je huid terug te hydrateren, en dat je daar dus niet zuinig mee moet zijn. SIndsdien gebruik ik minder van stap 2 en méér van 3 en mijn huid straalt!
En de meeste tonics prikken wel wat, dat is het teken dat ze werken;)

Is gewoon normaal dat het wat prikt. En zoals gezegd, slechts 1 keer over 1 plekje heen gaan. Ik heb zelf ook nr 2.

Oké =)
Dankjulliewel!!

Je moet sowieso met de toner alleen één keer langs iedere plek gaan, aangezien het exfolierend werkt. En als je em een tijdje gebruikt prikt ie niet meer, je huid raakt er aan gewend.

Als iets prikt doet het vaak zn werking.
Gaat het echt branden dan is het te agresief

het droogde men huid echt uit zo bij men wangen …
Voor de rest was ik er tevreden over !
en nu heb ik iets anders gekocht maar ben er niet zo tevreden over …
Wil terug overstappe naar het 3 stappen plan maar heb dan weer schrik dat ik men droge wangen terug krijg :frowning_face:

Hoe vinden jullie dat 3 stappen plan van Gagnier?
X

ik heb dezelfde als jou, ook nummer 2.
je moet er inderdaad 1x overheen gaan met die tonic. en dat prikken is inderdaad normaal.
Stap 3 vind ik alleen niet fijn, maar nu heb ik gewoon een andere creme gekocht en dat is wel een heel fijne combinatie!

Heb vandaag ook het 3 stappen plan van clinique gekocht, zo een test setje van 9euro. Die vrouw vertelde me wel dat je met stap 2 niet mag wrijven maar deppen zeg maar. Hopelijk werkt clinique want heb een gevoelige huid die momenteel verkloot is door nivea young. Hoop echt dat mijn huid er egaler van gaat worden. Heb trouwens ook de nummer 2. Wat zijn jullie ervaringen?

Ik het het 3 stappenplan ook, maar dan nummer 4, voor de vette huid. En bij mij prikt het ook wel een heel klein beetje, maar ik denk dat je huid daar aan went en dat het daaruit juist blijkt dat het iets doet.