Vraag over stage

Hee meiden,

ik heb een vraag over de HvA.
Ik woon in een andere provincie dan Noord Holland (1,5 uur rijden), maar zou wel graag in amsterdam naar school gaan en dan daar op kamers.
Ik zou de stage echter wel graag willen lopen bij een organisatie hier bij mijn oude huis in de buurt omdat ik daar al een jaar gewerkt heb en ze me ook al een stageplaats hebben aangeboden.
Is er iemand die weet of dit kan, of dat je echt in de buurt van Amsterdam stage moet lopen. Ik heb al naar de school gemaild, maar ze reageren pas weer na 12 augustus en dat is eigenlijk wat te laat…

alvast bedankt!

Maakt niets uit, je kan immers ook in het buitenland stage lopen. Welke opleiding ga je doen? :slight_smile:

Ik ga sph doen. Op mijn vorige school kon het niet omdat er ook 1 keer in de zoveel tijd een leraar langs komt voor een gesprek en dan is dat te ver weg

Vaak is het wel mogelijk! Je kan het van tevoren gewoon vragen op een open dag wat de mogelijkheden zijn

Ik ga ook SPH doen alleen dan aan de HU. Mij is tijdens een open dag verteld dat de stage binnen een straal van 60 km rondom Utrecht (in jouw geval Amsterdam) moet liggen zodat stagebegeleiders niet het hele land doorhoeven.

Ik denk dat dat bij de hva ook zo is, helaas kan ik ze nu niet bereiken…

Bij mij op school mag je door het hele land stage lopen, mits het een goede stageplek is. Zou het ook erg raar vinden als dat niet kon, het gaat toch om jou ontwikkeling en wat nou als er geen plek is in de buurt?

Zit je ook op de hva?