vraag over ovegewicht voor werkstuk

heej,
voor school maak ik een werkstuk over overgewicht , en daain moet ik een deel vraag hebben

Hoe moeilijk is het voor jongeren met overgewicht om vrienden te maken , en een normaal sociaal leven te hebben.

maar dat weet ik dus zelf ook niet zo goed dusik hoop dat jullie hier antwoord op zouden willen geven . ? :slightly_smiling_face:

Als je spontaan en aardig bent lijkt het mij niet echt moeilijker dan voor normale mensen. Wel wordt het moeilijk als je erg onzeker en verlegen bent. Maar als je je normaal gedraagt kunnen mensen met overgewicht ook gewoon een goed sociaal leven hebben.

lijkt mij.

Het gaat volgens mij altijd om het innerlijk hoor, er zit een meisje bij mij op school met echt overduidelijk overgewicht maar die heeft gewoon helemaal haar vriendinnengroepje. Dus ik denk niet dat het verschil maakt met hoe iemand met een normaal gewicht vrienden maakt. Nouja ergens wel… mensen hebben misschien even een first impression van; oh ok… maar that’s it.

ik denk dat mensen daar toch wel naar kijken, zeker van onze leeftijd. vaak doen ze dat om zich zelf beter daardoor te maken. Zelf ben ikbij lange na niet de dunste, ben echt stevig gebouwd. maar om mezelf nou dik te noemen vind ik niet. toch hebi k mn eigen vreindinnen.
het gaat niet om dik zijn, maar meer om de vooroordelen.

als je een grote mond hebt dan is het gewoon hetzelfde denk ik, maar mensen met overgewicht zijn vaak al onzeker van ‘hoe zal ze over mij denken?’ en durven daarom niet op iemand af te stappen. en ze zullen dan misschien niet bij ‘de populairste’ horen, maar een normaal sociaal leven kan wel gemakkeljkd enk ik.