Vraag over OV-chipkaart

Hallo iedereen ^^

ik ga binnenkort naar Amsterdam, nu heb ik ondervonden dat ik nog wel gewoon een kaartje kan kopen om daar te komen. maar het laatste stuk om op plaats van bestemming te komen moeten we met de bus of metro, nu vroeg ik me af heb je daar persee een OV-chipkaart voor nodig? want die heb ik namelijk niet.
en om nou een OV te gaan kopen voor dat ene keertje dat ik naar Amsterdam ga.

Je kan in Amsterdam gewoon een wegwerp-OV-chipkaart kopen :slightly_smiling_face:

bus kan je een kaartje voor 2 uur kopen bij de buschaufeur en metro weet ik niet zeker…

waar kan je een wegwerp ov kopen? en hoe duur is dat ongeveer.
van het station naar plaatst bestemming is maar ongeveer 10 min met de metro of bus

Bij de metro en tram heb je per se een ov chipkaart nodig in A’dam, maar die kun je daar halen, in de tram krijg je er sowieso één die je een uur lang kan gebruiken, dus die is altijd veel te duur aangezien je met de tram meestal binnen 15 minuten wel op bestemming bent.
Bij de metro kun je een anonieme chipkaart halen, die kaart kost zelf geld en daarbij moet je ook nog er geld opzetten om mee te kunnen reizen en dit is minimaal een bedrag van 5 euro, dus ook een beetje duur als je hem maar één keer gebruikt…

Conclusie: Ov chipkaart is kut

Als je de keuze hebt tussen bus en tram zou ik dan als ik jou was met je bus gaan en bij de chauffeur een kaartje kopen!

ik zou toch maar een ov gaan kopen. Want uiteindelijk voeren ze het in voor heel nederland en is het wel handig. Of kom je helemaal uit belgie ofzo? Dan snap ik het wel…
Anders gewoon losse kaartjes kopen, bij de metro heb je van die automaten voor een weggooi chipkaart maar zijn wel mega duur.

De ov chipkaart is opzich niet kut, als je er gewoon een koopt dan hoef je nooit meer moeilijk te doen. Ik snap dat het nu wat kut is omdat je er geen een hebt, maarja.

maar je kan bij de bus dus gewoon een kaartje kopen of niet?

Ja, zoals ik zei gewoon bij de chauffeur

ja maar voor de bus heb je toch ook een ov nodig, dus als ik met de bus ga moet ik een wegwerp ov kopen toch? of kan je gewoon een soort kaartje kopen net als een strippenkaart, maar dan voor 1 keertje

Ja, dat zegt dat meisje hierboven toch al 2x?

Kun je niet lezen? Er wordt al 2 keer gezegd dat je bij de buschauffeur een kaartje kunt kopen. Dat betekent dus dat je geen OV nodig hebt snap je?