vraag over nagellak opbrengen.

hoi,
ik heb laatst 2 lakjes van herome w.i.c. gekocht, kleuren;
mintgroen (monte verde) en lila (mumbal ofzo XD)

eerst breng ik een dun laagje aan, en als die droog is nog een laagje.
soms hecht de nagellak niet aan elkaar en klontert het.
als hij wel hecht, en de topcoat heb ik er ook al over heen gedaan, is de nagellak helemaal zacht en beschadigd het heel erg snel… het droogt niet!
wat kan ik hier aan doen?

Ik heb ook lakjes van WIC Herôme, bij mij klontert het niet zo.
Maar ik heb ook het idee dat als je topcoat er bij opdoet dat het soms niet echt meewerkt.

Je moet echt wachten tot het laagje helemaal droog is, niet dat je het net kan aanraken, nee, écht droog, niet uitgehard, maar wel daar tegenaan.
Nu denk je miss; ‘‘MAAR DAT GAAT EEN EEUWIGHEID DUREN’’
Dat hoeft niet, wánt de WIC lakjes drogen zeer snel vind ik :3

En als de nagellak niet hecht moet je misschien je nagels van te voren helemaal schoonmaken met nagellakremover, ookal had je misschien geen nagellak op.
En als hij klonkert kan je er als je wilt een paar druppeltjes nagellakremover bij doen.
Vertel maar als het werkt :3

Succes!

hoe lang moet ik ongeveer wachten? als ik echt een half uur wacht dan klontert hij niet. maar als ik de nieuwe laag erover heen breng word het nooit hard, hoelang ik ook wacht, als ik er na een uur ergens tegenaan kom… beschadigd het. echt raar.
nagels met remover schoonmaken heb ik ook al geprobeerd.

Wacht, als ik het goed begrijp klontert de nagellak op je nagels xS. HOE KAN DAT?
En dan zal je toch een half uur moeten wachten,. Warning: Wél het dopje gwn dichtdraaien, anders zou het kunnen dat hij zo stroperig wordt.
Mm… En de nagellakremover zou toch echt moeten werken met de WIC nagellak… raar…

Is dit alleen met de WIC nagallakjes bij jou of ook bij jouw andere lakken?

Ik heb ergens gelezen dat het 6 uur kan duren voordat nagellak echt gedroogd is. Maar als je een paar laagjes nagellak op doet, dan komen er gewoon snel deukjes enzo in.

@ msvampireava;
nou, toen ik de groene probeerde lukte het wel! maar bij de paarse niet echt.

Ik denk dat ik snap wat je bedoelt, dan is je nagellak nog niet helemaal droog en dan verschuift er zeg maar ineens een stuk ofzo. Dan moet je (klinkt heel vies) met het puntje van je tong het weer goed doen, dan zie je er niks van. Zo kun je ook ‘proeven’ of het droog is, als het nog naar nagelak proeft, is het niet droog en anders wel. Het klinkt echt heel vies (en als je je nagellak er net hebt opgedaan is het ook vies), maar als het een beetje droog is, is het echt niet vies en het helpt echt!

Ja, het duurt ongeveer 6 uur voordat je nagellak echt uitgehard is.

dankje, ik morgen (na vandaag 30x opnieuw nagellak opdoen XD) heel lang wachten na elk laagje (3 kwatier) en dan kijken of hij wél droogt. als dat niet is, ga ik er gewoon mee terug hoor…

ligt aan het merk, heb ik ook met W.I.C. Herôme en met goedkope merken niet

ik heb dat niet met die w.i.c herome mintgroen hoor.
hij droogt juist heel snel.
misschien zonder basecoat proberen?

ja ik heb dat ook soms ik lik dan ooka ltijd me nagelak,
maar volgensmij doe je er dan te veel nagelak op op je nagel.

doe ik ook hoor. als ik mn nagels ergens tegen stoot dat doe ik het ook goed met mijn tong. als je dat met je vinger doet gaat het fout

Oh goede tip! Ga het zo proberen.
Kom net namelijk uit de douche, en dat was ook niet al te best voor mijn nagellak -.-

ga ik eens proberen!

ehm ik volg best veel beauty blogs, en daar zijn ook veel meisjes die die vragen hebben die beantwoord worden.
het beste kun je een topcoat kopen die heel snel droogt, catrice en essence hebben deze ook. en als je nagels al redelijk droog zijn maar nog niet hard werkt het bij mij meestal ook om mijn handen een tijdje onder de koude kraan te houden. dan beschadigen ze daarna ook minder snel. hier een stukje over nagels lakken: http://www.lushiousbeauty…verzorging-nagels-lakken/