Vraag over melk!

Hey, ik had een vraag aan het liefst iemand die er echt wat vanaf weet haha.
Het gaat over melk, ik heb gehoord dat zuivel niet echt gezond is. Dus ook geen yoghurt enz. Ik heb er veel onderzoeken over gelezen, en ook gelezen dat de schijf van vijf zuivel en graanproducten bevat omdat de voedingsindustrie uit de VS dat wilde, niet omdat het nou zo gezond is.
Maargoed, ik eet graag havermoutpap en yoghurt en ik vroeg me af of soja yoghurt en melk een goede vervanging is, omdat ik ook daar weer van hoor dat het slecht voor je hormoonhuishouding is.
Amandelmelk is volgens mij wel goed…

jeetje zeg, aardiger mag ook wel. En nee ik zeg ook niet dat je ervan doodgaat, maar ik wil graag zo diervriendelijk mogelijk leven en ik geloof niet dat het gezond is. Fijn dat jij op je 21e nog gezond bent, moet je een applausje?

ik denk niet dat melk in de winkels zou liggen als het ook maar enigszins slecht voor je is. dit is niet lullig bedoeld maar ik zou niet zo veel lezen op internet :wink: !

keuringsdienst van waarde heeft ooit een onderzoek gedaan naar hoe je zorgd dat je geen ouderdomsverschijnselen krijgt en dus niet oud wordt. het antwoord? stoppen met ademhalen.

zuurstof is zelf ook giftig voor je lichaam. er zijn zoveel dingen slecht voor je, zuivelproducten zijn goed voor je zolang je alles met mate eet en drinkt.

ja want de koekjes en snoep en pizza’s die in de winkels liggen zijn ook niet enigszins slecht voor.
je

Sowieso is alles ongezond als je er (te) veel van eet/drinkt, maar er zitten stoffen in melkprodructen die je gewoon nodig hebt en anders ergens anders uit moet halen.

Zelf neem ik nauwelijks zuivel omdat ik geloof dat het inderdaad niet zo gezond is en het onnatuurlijk vind maar gewoon met mate kan denk ik geen kwaad.
Mijn broer drinkt echt super veel melk en die leeft ook nog.

Doe maar slotje. Verkeerde inschatting geweest dat er iemand op girlscene zou zijn die verstand heeft van voeding

Melk is goed voor elk.

ik studeer momenteel levensmiddelentechnologie dus op zich denk ik dat dat er wel iets mee te maken heeft.

Ik heb een koemelkallergie en eet iedere dag heelveel Brinta en havermout :upside_down_face:

Met sojamelk!

Verder kan het ook met havermelk, amandelmelk, rijstemelk, maismelk etc. etc.

Dus ja, je kan je koemelk gewoon vervangen als je dit wilt :slightly_smiling_face:

Ik drink geitenmelk ipv koemelk. Ik heb een koemelk allergie gehad & toen ben ik aan de geitenmelk gegaan, en daarna vond ik koemelk echt heel vies, dus ben ik lekker geitemelk blijven drinken

Melk is inderdaad niet supergoed voor je. Ons lichaam is er op aangepast, maar zo kunnen bijvoorbeeld afrikanen en chinezen absoluut niet goed tegen normale melk en kunnen ze hier zelfs door sterven.
Maar aangezien jij onaardig bent ga ik niet verder uitleggen. :dry:

Nogmaals: http://www.lyricsfreak.com/j/joe+jackson/cancer_20072747.html

Goed :stuck_out_tongue:
Ik was idd vorig jaar bij zo’n lezing van een amerikaan die zei dat melk niet gezond is (http://www.nrcnext.nl/blog/2011/09/27/melk-maakt-meer-kapot-dan-je-lief-is/). Maar volgens mij is het dit zoals met alles: er zijn argumenten voor en er zijn argumenten tegen. Zo lang je met mate melk drinkt, lijkt het me in ieder geval geen probleem, zoals je alles met mate moet doen :slightly_smiling_face: Ook de amerikaan die zegt dat melk ongezond is zegt iig dat je wel íets van melk moet drinken.

Chips licht ook in de winkel, is ook niet gezond, haha.
Maar melk is niet super ongezond ofzo volgens mij, en diervriendelijk, tsja… ik weet niet.

Ik las laatst wel ergens dat het eigenlijk wel raar is dat mensen op volwassen leeftijd nog melk drinken, omdat melk in de dierenwereld alleen wordt gebruikt voor jongen, die het bij hun moeder drinken. Daarna hebben ze het niet meer nodig en stoppen ze met het drinken ervan, maar mensen gaan dus wel door met het drinken van melk, ook na de zuigeling periode, en dat gaat een beetje tegen de natuur in. Daar zit opzich wel wat in natuurlijk, maar dat betekent niet dat het gelijk slecht is als je dat nog doet!

Nope, melk is slecht voor je. Na de tweede wereld oorlog hadden ze een melkoverschot en hebben ze ‘melk is goed voor elk’ verzonnen om het te verkopen. Tja, geld he. Google maar eens.

Whooo wat een gebitch in dit topic!
Ik heb ook gehoord dat het niet zo goed is, er zit veel vet in en het is niet bewezen dat botten wel calcium uit melk op kunnen nemen.

Omdat ik het lekker vind blijf ik het gewoon drinken, ook yoghurt :slightly_smiling_face:
Vroeger leefden mensen naast water toch ook gewoon van koeien- en geitenmelk?