Vraag over leeftijd....

Hallo iedereen,

Ik heb twee kleine vraagjes;
Vanaf welke leeftijd vinden jullie het normaal en gepast om een lief te hebben?
En vanaf welke leeftijd vinden jullie het normaal en gepast om met je vriend/vriendin op stap te gaan (bioscoop, kerstmarktā€¦)?
(zelf ben ik 14 (over een maand 15 :wink: )

Groetjes X

Al ben je 10 en je hebt 'n vriend. Nou en :")? Waarom moet het ā€˜gepastā€™ zijn? Doe wat je wilt.

Jaar of 14/15, maar het ligt aan de personen/de situatie. En vanaf dat je een relatie hebt kan je ook gewoon met elkaar ā€œop stapā€, lijkt me.

Is het trouwens normaal als veertienjarige/ vijftienjarige al te kussen (ik klink misschien wat preuts, maar op dat gebied zijn mij ouders echt heel streng en ik weet dus op dat vlak niet wat normaal is op mijn leeftijd, daarom moet ik het via deze weg maar te weten komen wat mijn ā€˜leeftijdsgenotenā€™ vinden. :slightly_smiling_face:

volgens mij wel normaal, maar wat maakt het uit wat normaal is? Of is het gewoon uit nieuwsgierigheid? ^^

Ik wil gewoon op dat vlak zeker niet voorlopen, anders word je een sl*t of een kussende kleuter genoemd ofzo (althans op onze school :confused: )

Nja, eigenlijk is de school niet echt het probleem, maar een paar mensen van mijn klas die dat echt taboe vinden en populaire mensen van onze school die op mensen als mij neerkijken (dan vooral op vlak van relaties)

ā€¦ Ik zou me er gewoon niets van aantrekken. Ok, ik zou dan wel niet opvallend gaan zoenen midden op het schoolplein ofzo, maar je moet je daar niet te druk over maken. Als je het echt heel vervelend vind, dan zoen je toch niet op school ^^