Vraag over lange afstand relatie... ik weet het niet meer

Ik heb in mei een jongen leren kennen in NL, hij is Duitser en was even op vakantie in Nederland. Na kennis gemaakt te hebben en nummers uitgewisseld te hebben liet ik hem de volgende dag mijn stad zien en begonnen we wel close te worden.

De volgende dag ging hij terug naar Duitsland en daar baalde ik wel echt van. Contact tussen ons was er nog steeds, we appten en face timden veel met elkaar.

In Juni besloot ik om naar hem toe te gaan. Ik verbleef 1 week in Duitsland in een hotel(we hebben geen seks gehad, wel veel gezoend) en had echt een ongelooflijk leuke week met hem. We lachten veel, konden elkaar goed begrijpen en waren samen echt gelukkig.

Daarna moest ik helaas terug naar NL en miste hem vreselijk en hij mij ook. Afscheid nemen op het vliegveld was ook erg moeilijk want we wouden gewoon echt niet uit elkaar.

Toen ik in NL was appten we nog steeds veel met elkaar in de maand juli, maar ongeveer begin augustus begon het echt minder te worden en in september al helemaal minder. Hij reageerde later op whats app berichten(2 -3 dagen later pas), ik moest het initiatief nemen om te praten, hij reageerde kortaf, negeerde mij vaak.

Dit hield ik een tijdje vol, tot ik uit irritatie een keer vroeg waarom hij mij negeerde. Hij gaf aan dat hij mij niet negeerde maar geen tijd had om te appen. Dit vind ik raar. Ik snap dat iemand het druk kan hebben, maar is even 20 seconden appen naar je vriendin waar je van houd te veel van je tijd gevraagd?

En nog iets. Hij heeft nog foto’s van zijn exen op zijn insta staan waar hij in het verleden mee heeft gehad. Ik vroeg waarom hij die fotos niet verwijderde. Hij gaf aan dat hij die fotos alleen erop hield omdat hij zichzelf er goed op vond staan, niet voor die meisjes.

Ook viel het mij op dat wanneer ik ik hou en ik mis je tegen hem zei dat hij dat niet terug zei, en dat al de afgelopen 2-3 maanden niet.

Dus ik zit een beetje in de knoop, hij is echt leuk en ik kon het erg goed met hebben en we passen perfect met elkaar. Alleen dit vind ik echt niet leuk. Dit gedrag, de slechte communicatie etc kan ik helemaal niet hebben.

Wat moet ik doen? Moet ik hier verder mee en er werk van maken? Of moet ik duidelijk maken dat dit niet zo kan en gewoon het uitmaken?

Hi Girl,

Ik weet natuurlijk niet hoe close jullie zijn, of zijn geweest.
Wat ik wel denk is dat die jongen het zelf erg moeilijk vind om over een afstand relatie na te denken, dit kan ook gewoon mijn gevoel zijn…
Die foto’s op zijn instagram zijn inderdaad wel vreemd, maar dat kan echt de reden zijn.
Heeft hij ook een foto met jou op instagram?
Als dit niet zo is, en hij heeft nog steeds die foto’s van zijn exen, weet ik niet zeker of hij veel om zijn relatie geeft, of juist om zijn ‘‘knapheid’’ op foto’s.
Natuurlijk kunnen wij dit niet weten, probeer hem te bellen, en probeer eens goed met hem te praten, als hij nog steeds afstotelijk doet… Misschien word het dan tijd om zelf eens na te denken of je nog wel bij hem wilt zijn.
Verder kan ik je niet helpen x

Veel succes Girl,
X
Mel

Wees direct: Vraag hem of hij die relatie nog wel ziet zitten. Voeg daar aan toe waarom je daar aan twijfelt, dat hij niks liefs meer zegt, niet de tijd wil maken om met je te kletsen etc. En laat hem daarbij direct weten dat je niet aan het lijntje gehouden wil worden, dus dat je graag wil dat hij eerlijk is.
Daarnaast zul je hem duidelijk moeten maken dat hij meer moeite moet doen wil jullie een relatie een kans van slagen hebben. Kan dit volgens hem niet, dan moet je voor jezelf beslissen of je gelukkig wordt van deze situatie. Jongens kunnen nog zo leuk zijn, maar als ze het niet laten merken of je niet zo waarderen als jij hem, dan moet je misschien de conclusie trekken dat je beter verdient.

Ik zou hem gewoon vragen of hij een relatie ziet zitten en of hij er volledig voor wilt gaan, zo niet zou ik verder gaan.
Een lange afstand relatie is echt zwaar en het wordt nog zwaarder als je die zekerheid niet hebt. Jullie zullen er allebei 100% voor moeten gaan anders gaat het niet werken.

Thanks voor alle antwoorden.

We spreken elkaar al een week niet omdat hij het ‘te druk heeft’, dus ik heb niet echt de kans gehad om hem dit uit te leggen.

Ik vind het moeilijk om hem los te laten. Hij is echt super leuk en ik betwijfel of ik een betere kan vinden in de toekomst… en ik denk ook heel veel aan hem, ik weet alleen niet of hij hetzelfde doet.