Vraag over kijkavond / hospiteren

Hoi meiden,

Ik heb een vraagje, want ik ga in september op kamers in Tilburg. Ik heb via een facebookpagina een aantal kamers gevonden die me leuk leken en ook meteen een berichtje gestuurd . Nu ben ik voor een aantal kamers uitgenodigd om naar een kijkavond te gaan, alleen nu vroeg ik me af, stel ik ben ‘leuk genoeg’ en ik mag de kamer huren, maar zelf ben ik bij de kijkavond erachter gekomen dat ik het toch niet wil. Kan ik dat dan gemakkelijk afzeggen? Of gaan ze er bij een kijkavond vanuit dat je de kamer wil? En kan je dat het beste tijdens de kijkavond al zeggen of wachten tot je een berichtje krijgt?

Liefs Kim

gelukkig is het meestal zo dat als zij de klik voelen en jou willen jij dat ook wel wil :wink:. Als het van jouw kant niet goed voelt is dat meestal vice versa.

Als je het al zeker weet op de kijkavond kan je het al daar zeggen. Gewoon zeggen, he ik vind het heel gezellig, maar ik denk dat dit niets voor mij is. Ik kan het wel waarderen als mensen dat zeggen, want dan weet je ook dat je die persoon niet meer mee hoeft te nemen in je beslissing over wie er mag komen wonen.

Als je het wordt kan je ook nog altijd zeggen dat je het niet wilt, kijk ze vinden het vast niet leuk om te horen, maar het gaat hier wel om jouw woonplaats dus het is niet zo erg om een paar mensen een beetje chagerijnig te maken. Ook gebeurt het wel eens dat mensen kamers weigeren. Ik heb het al meerdere malen gehoord, dus het is echt niet raar. Je moet het alleen wel direct laten weten (of na een nachtje slapen), anders hou je dat huis aan het lijntje.

Bedankt voor je duidelijke antwoord!