Vraag over hockey opstellingen teams

Ik wil graag op hockey, maar ik begin er een beetje laat mee en ben er dus niet super goed in. Je hebt bijvoorbeeld meisjes A2 en meisjes B2. De meisjes van B2 zijn volgens mij echt super jong. Ik wil liever bij leeftijdsgenoten. Weet iemand of ik dan echt bij b2 moet beginnen. Of dat je in een team komt waar zoals bij A2 leeftijdsgenoten zitten (ookal zijn zij beter in hockey en ik een beginner)? Of is de verdeling A,B en C alleen op leeftijd gebaseerd?

Volgensmij kom je gewoon in je eigen leeftijdscatergorie hoor! Tenminste wel bij mijn hockeyclub

Dus dan zou ik in A terechtkomen?

Jaa maar waarschijnlijk wel in het laagste A team. Die verdeling van A B C enzo is alleen op leeftijd gebaseerd

Ooh zoo dankje, en vanaf welke leeftijd mag je bij A bij jullie?

Bij ons is de A ongeveer 15 t/m 18

Bij ons vanaf 16

A1 is het hoogste team, A2 is lager en A3 nog lager. A, B, C zijn leeftijdscategori├źn. Waarschijnlijk train je in het begin alleen mee, om het een beetje te leren en speel je later pas met de wedstrijden mee. En je komt ook gewoon in het laagste team idd. :slightly_smiling_face:

Je komt waarschijnlijk gewoon bij de A. Maar als ik jou was zal ik nog even wachten met wedstrijden spelen. Gewoon eerst trainen en over 3 maandjes meedoen aan wedstrijden. Dan weet je een beetje welke positie je het fijnst vind. Verdediger, middenvelder of aanvaller. Ook kan je dan beter oefenen aan je vaardigheden.

Dit dus.
Wel leuk dat je op latere leeftijd nog begint met een teamsport, meestal wordt er al van kinds af aan mee begonnen. Hockey is een leuke sport :slightly_smiling_face:

Bij ons in de club is het ook via leeftijd :slightly_smiling_face: vanaf 16 mogen we kiezen om bij de volwassenen te spelen en vanaf 18 is dat verplicht :slightly_smiling_face: echt leuk dat je voor de leukste sport op de wereld hebt gekozen