vraag over de pil

Hoii!

Dus, ik zal maar eens beginnen met vertellen. Onlangs voelde ik me niet goed en moest ik kotsen. Het is ondertussen al 4 dagen geleden. Nu zei mijn moeder plots dat ik ga moeten opletten aangezien ik de pil neem en het kan zijn dat die pil erdoor ook terug is meegekomen.

Nu, woensdag is het valentijn en mijn vriend blijft slapen en misschien zal de eerste keer komen en misschien niet. We zouden zeker een condoom gebruiken, en nu neem ik mooi mijn pil verder. Dus ik weet niet of het nu eigenlijk ‘onveilig’ is :slightly_smiling_face:

Hopelijk dat jullie wat ‘raad’ hebben over wat ik beter doe. Ik denk dat het niet zo veel kwaad kan maar ja, beter eens vragen voor de zekerheid! :stuck_out_tongue:

Als je zeker een condoom gaat gebruiken, waar maak je je zorgen over??

Heb je de bijsluiter gelezen over je pil, staat er informatie over hoelang het duurt en al.

Wel, ik heb al genoeg verhalen gehoord dat de condoom plots scheurde ofzo daarmee dat ik me zorgen maak. :cold_sweat:

En ja da kan ik wel eens doen ja!

Met alleen de pil ben je al 99% veilig, dus met een condoom al helemáál. Gewoon de pil verder slikken zoals je altijd doet.

Een condoom is 99% effectief als het goed erop zit. Oefen en gebruik (indien je een glijmiddel gebruikt) de juiste soort glijmiddel. Niet op oliebasis > dan scheurt het makkelijker.

Als het scheurt, hoop ik wat je moet doen als het zover komt?

Hoeveel uur nadat je je pil hebt ingenomen heb je overgegeven?

Goh ik denk toch wel een dikke 4-5 uur

Dan heeft het geen invloed.