Vraag over Canon

Heeey,

Ik wil graag een digitale canon voor m’n verjaardag, maar weet niet echt goed welke ik moet nemen. Welke hebben jullie ? Welke raden jullie me aan ?

xx

Bedoel je een DSRL?

jep, Digitale SRL.
bv. eos 400D ofzo.
maar er zijn er redelijk wat, en weet niet écht welke te kiezen. ^^

Ik heb de 400D, heb je een bepaald budget? Ik heb die van mij tweedehands gekocht voor 300 euro, inclusief battery grip en twee filters (die battery grip vind ik overigens heel fijn). Maar ik moet je eerlijk zeggen dat ik je niet erg kan helpen wat betreft het kiezen tussen de verschillende camera’s. Mijn moeder heeft de 450D, maar ik zou je zo niet precies de con’s en pro’s kunnen geven.
Overigens bevalt de 400D me in principe prima, hij maakt gewoon goede foto’s. Ik heb wel het probleem dat ie heel vaak overbelichte foto’s maakt, maar daarvoor moet ik maar eens met Canon bellen.

ik heb de eos 1000D die is echt super! het is ook een heel fijn instap model(:

nikon d3000
zit een hele gids op die je alles uitlegt!
dus dat is echt een heel fijn instap model (:
sorry dit is geen canon ik weet het maar toch!

Oké, dankje. Ik vind het wel belangrijk dat het licht goed is. Er is een 550D die heel goed is qua licht enzo. En nee heb niet echt een grens ofzo. Ik heb er ook al gezien van 2000 euro (nieuw dan) de eeuhm, 5D mark II denk ik ? Maar als die hetzelfde beeld en dezelfde kwaliteit brengt als één van 1000 euro, dan koop ik liever die andere. Dat wil ik juist weten eigenlijk. ^^
Maar dankjewel ;p

ja ? oké, super. :grinning:

Nikon of Canon, maakt niet echt uit hoor. Zal over dit modelletje ook wat meer informatie zoeken. Dankje.:slightly_smiling_face:

Canon EOS 1000D, dat is echt de perfecte camera voor een beginner (:

Agree, 1000D is het makkelijkst.

Ik heb ook een Canon 1000D… ben ook een beginner… weetalleen soms niet even hoe wat werkt…

Waarom wil je trouwens per se een spiegelreflex camera? Als je een beginner bent kan je net zo goed een hele goeie snapshot nemen, qua megapixels maakt het geen moer uit. Of wil je ook gaan wisselen met lenzen enzo? Dan raad ik je zeker een DSLR aan.

inderdaad wil ik wisselen van lenzen. :slightly_smiling_face: Ik ben een beginner qua digitaleSRL, maar heb wel al veel ervaring opgedaan met de gewone fotocamera’s. :slightly_smiling_face: dus ik ben eigenlijk wel een beginner. :stuck_out_tongue: 1000D lijkt volgens de meeste de meest voor de hand liggende keuze, eens kijken.
Dankjewel allemaal. :wink:

Ik heb de 500D. Vond ik net even iets fijner werken, in de hand liggen (geen idee waarom) dan de 1000. En heeft net ietstjes betere functies dan de 500.

Ik heb de 450D, ik had er veel goeie dingen over gehoord en hij ligt lekker in de hand. Maar als je nog niet echt veel hebt gefotografeerd is de 1000D denk ik beter.