Vraag over borstgroei

Haaai, ik ben 15 jaar en heb een vraagje over borstgroei. Ik ben namelijk bang dat mijn borsten net zo klein blijven als dat ze nu zijn, aangezien ik er geen verandering in zie. Opzich is dat nog niet zo’n heel groot probleem aangezien ik pas 15 ben en je borsten tot je 21e (?) groeien, maar bij mijn vriendinnen van dezelfde leeftijd treedt er al wel verandering op. Ik heb gelezen dat het grotendeels genetisch bepaald is en mijn moeder en oma hebben best grote borsten, maar mijn tantes niet. Zou het zo kunnen zijn dat ik ook de maat van mijn tantes zou kunnen krijgen en niet die van mijn moeder?

En dan had ik ook gelezen dat oefeningen doen ook helpt, zoals bijvoorbeeld push ups en andere borstoefeningen. Weet iemand of dit effect heeft en heeft iemand ook goede oefeningen? En klopt het dat als je sit ups doet, het geen effect heeft op je borsten en daar dan ook niks mee gebeurt?

Verder wilde ik dus vragen aan jullie of jullie echt hebben gemerkt dat je borsten groter zijn geworden (en hoe?), of er na je 15e nog veel is veranderd qua cupmaat en de grootte van je borsten en of jullie daar ook nog wat aan gedaan hebben en/of voor gebruikt hebben. Nu weet ik dat dat bij ieder lichaam en persoon verschilt, maar ik ben gewoon nieuwsgierig en heb tips en antwoord nodig haha.

(!) Ik zit niet aan de pil!

Ik denk dat oefeningen geen effect hebben , en t bij jou echt nog wel komt aangezien je 15 bent. Ik weet wel dat als je aan de pil begint het kan dat je borsten wat extra groeien en je hebt ook heel veel push up bh’s waarbij je een maat groter.krijgt. maar ik denk dat het echt nog wel goed komt!

mijn cup is na mn 15e kleiner geworden

Ik heb geen flauw idee eigenlijk,zelf ben ik 18 en merk ik echt al jaren niks van eventuele groei :cold_sweat: .

Ik zou gewoon afwachten. Je kan meestal nu niet zien of ze nog groter worden of niet. Heel geduldig zijn tot je 21e dus haha.

Ik ben 21 en de afgelopen 2/3 jaar zijn mijn borsten nog wel flink gegroeid (helaas) van een C-cup naar een E-cup.

Dat van die spieren gaat over de spier die onder je borsten zit. Als je die traint (waardoor ze groter/steviger worden) Gaan je borsten ook wat naar voren.
Verder merkte ik pas dat mijn borsten wat waren gegroeid na een maand of 4, dat valt echt niet op van de ene op de andere dag.
Ik wilde er ook alles aan doen om mijn borsten sneller te laten groeien maar ben er nu mee gestopt, omdat ik er achter ben gekomen dat echt niks werkt. Ook niet tips van eet elke dag een handvol sesamzaad.
Er zijn ook vrouwen waarbij de borsten pas op haar 18e een groeispurt kregen, dus dit zegt echt niks over je toekomstige cupmaat.

Serieus; Geduld is de enige oplossing.

En verder kan dit volgens mij nog wel gevraagd worden in het borstentopic:
http://forum.girlscene.nl/forum/beauty-health-hair/borsten-topic-122562.0.html

Ik zou gewoon wachten, ik heb ook maar kleine borsten en heb er eigenlijk ook geen vertrouwen in. Maar mijn moeder is NA haar 21e nog heel veel cups gegroeit.
Op haar 18e een B, inmiddels 50 en een G!
Dus ik denk dat ze je hele leven nog kunnen groeien.

Niemand kan dit voorspellen en je hebt echt helemaal niks aan reacties/ervaringen van anderen.

Oefeningen helpen niet, je borsten bevatten namelijk geen spieren en dus train je daarmee het onderliggende spierweefsel. De kans dat je (met heel veel trainen) ook maar een klein beetje verschil kan zien, is echt nihil.

Wacht nou maar gewoon af en maak je er niet zo druk om, want je kan er toch niets aan veranderen.

Komt die G niet van het feit dat ze na haar 21 kinderen heeft gekregen? Vaak blijft na de bevalling en borstvoeding de cup even groot.

Nadat ze mij had gekregen had ze een D ongeveer en toen was ze rond de 30. Daarna is het nog meer gegroeit. Dus deels zal het daardoor zijn gegroeit ja, maar niet alles.

Huh, gek

Niks werkt behalve geduld hebben.
En misschien worden ze uiteindelijk niet zo groot als je wilt, dan kan je later altijd nog voor een ander alternatief kiezen. Maar ik zou me nog niet druk maken als ik jou was.
Bij mij gebeurde er tot m’n 16e vrij weinig, maar daarna begonnen ze pas echt te groeien.
Ik merkte het alleen als mijn beha’s weer te klein waren.

Na mijn 15e zijn ze kleiner geworden omdat ik destijds ben afgeavllen. Vanaf mijn 20ste is mijn lichaam sowieso nog wel veranderd. Anderen zien het niet maar ik wel. Als je ouder wordt kan je dezelfde kledingmaat houden maar je lichaam ziet er dan toch net iets anders uit dan van een tiener (das mijn ervaring en ook die van vriendinnen). Het kan zijn dat je borsten groter worden als je aankomt maar dat hoeft niet want ik merk nu dat als ik aankom, mijn borsten niet groter worden. Dat is gewoon een familietrekje.

Het schijnt dat nadat je voor de eerste keer seks hebt gehad, je borsten weer groeien. Niet veel, maar toch.

Volgens mij verschilt het per persoon wanneer je borsten uitgegroeid zijn, bij sommigen zal dat wat eerder zijn dan bij anderen en bij sommigen dus wat later. En met ‘wat’ bedoel ik wel echt een paar jaar, maar ik weet er zelf eigenlijk vrij weinig van haha.

Wel kans dus dat ze nog groeien haha.

Ik heb 21 en ben de laatste 2 jaar van een C naar een F cup gegaan (wat weer teveel van het goede is, overigens). Dus er kan nog vanalles gebeuren.

Geen idee, ik merkte nooit verschil, opeens waren ze er :’) Werkelijk geen idee hoeveel ze de laatste gegroeid zijn of niet.

is ze niet gewoon meer gaan eten? :’)

Mijn moeder heeft ook hele grote borsten, terwijl ik 14 (bijna 15) ben met nog maar cup A. HELLUPP :bored: :flushed: