Haaai, ik ben 15 jaar en heb een vraagje over borstgroei. Ik ben namelijk bang dat mijn borsten net zo klein blijven als dat ze nu zijn, aangezien ik er geen verandering in zie. Opzich is dat nog niet zo’n heel groot probleem aangezien ik pas 15 ben en je borsten tot je 21e (?) groeien, maar bij mijn vriendinnen van dezelfde leeftijd treedt er al wel verandering op. Ik heb gelezen dat het grotendeels genetisch bepaald is en mijn moeder en oma hebben best grote borsten, maar mijn tantes niet. Zou het zo kunnen zijn dat ik ook de maat van mijn tantes zou kunnen krijgen en niet die van mijn moeder?
En dan had ik ook gelezen dat oefeningen doen ook helpt, zoals bijvoorbeeld push ups en andere borstoefeningen. Weet iemand of dit effect heeft en heeft iemand ook goede oefeningen? En klopt het dat als je sit ups doet, het geen effect heeft op je borsten en daar dan ook niks mee gebeurt?
Verder wilde ik dus vragen aan jullie of jullie echt hebben gemerkt dat je borsten groter zijn geworden (en hoe?), of er na je 15e nog veel is veranderd qua cupmaat en de grootte van je borsten en of jullie daar ook nog wat aan gedaan hebben en/of voor gebruikt hebben. Nu weet ik dat dat bij ieder lichaam en persoon verschilt, maar ik ben gewoon nieuwsgierig en heb tips en antwoord nodig haha.
(!) Ik zit niet aan de pil!