Hoi, ik heb een artikel gelezen over het sociaal leenstelsel voor studenten en er was een stukje die ik niet begreep… Zou iemand mij die kunnen uitleggen?
Het gaat over een stukje in het artikel: Leenstelsel asociaal? ‘Een studie levert gewoon veel geld op’
uit de Volkskrant.
Hier is de link: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opinie/article/detail/3329579/2012/10/10/Leenstelsel-asociaal-Een-studie-levert-gewoon-veel-geld-op.dhtml
Onder het kopje Hugo Priemus, emeritus-hoogleraar Systeeminnovatie Ruimtelijke Ontwikkeling, staat het volgende:
'‘Als je een hele groep jongeren met een studieschuld een start op de woningmarkt laat maken, moet je goed naar het woningaanbod kijken. Door de studieschuld zullen afgestudeerden minder snel een hypotheek kunnen krijgen, terwijl door de crisis de vraag toch al verschuift van koop naar huur. Als het leenstelsel wordt ingevoerd moeten er dan ook meer huurwoningen beschikbaar komen.’ ‘’
Ik snap het vetgedrukte/schuingedrukte stukje niet. Zou iemand dit voor mij kunnen uitleggen?
Alvast bedankt!
Ohjaa, en ik vond dat deze topic niet bij de algemene topic over ov en stufi paste, omdat dit over een artikel gaat en niet over de problemen rondom afschaffing ov en stufi… Vandaar dat ik een eigen topic heb gemaakt.