vraag : EHBO examen

Hallo meiden,
Zijn er dames die hun EHBO diploma hebben gehaald?

Ik heb op school namelijk veel lessen gehad bij mijn opleiding woonbegeleiding, maar nooit een echt examen gehad. Nu baal ik er van dat ik dit diploma nooit heb gehaald.
Ik ben van plan dit als nog te doen.

Ik heb een boek van het Rode Kruis besteld en ben van plan alles weer door te neme zodat ik mijn kennis kan opfrissen. Ik wil namelijk niet een hele cursus doen maar alleen het examen afnemen.

Nu is mijn vraag, hebben jullie het examen als lastig ervaren of viel het heel erg mee?
En ik vraag me af of alle handelingen getoetst worden of dat er een aantal worden uitgekozen die je moet laten zien. Krijg je alleen praktijk of ook een theoretisch gedeelte?

Kunnen jullie mij helpen?

Liefs,

Ik heb dat gehad op het MBO en ik vind het echt piece of cake. Alleen door die domme school heb ik mijn daadwerkelijke diploma nooit gekregen. Ik kreeg praktisch en een beetje theorie. Het theoretische werd mondeling afgelegd. Of wij alle handelingen moest doen weet ik niet meer, maar dat denk ik haast niet.
Het is wel 5 jaar geleden trouwens.

Ik heb het dus ook op het mbo gehad, maar dit waren alleen wat lessen. Verder geen officiele cursus of zo iets.
Ik ben dus benieuwd of het vergelijkbaar is…

Ik heb de hele EHBO cursus gedaan en dus ook het examen.
Ik vond het wel lastig…
Er waren namelijk ‘echte’ slachtoffers (lotussen) en je moest er zelf achter komen wat er aan de hand is en dan de eerste hulp bieden. Er word dus niet gezegd wat degene heeft. Als je er echt niet uit komt helpen ze je wel klein beetje op weg.
Ik moest oa een arm verbinden en reanimeren.