Vraag dokter--> pil diane35

.

zou je toch echt hem moete vrage
ik heb zelf een pil gekrege met een heeeeleeee lange naamXD
cyproteronacetaat/ethinylestradiol…
ja ja maar toen ik bij me huisarts zat te bespreke welke pil ik het beste kon nemen
( meer omdat de vorige tussetijdse bloedinge had)
zei ze van ja je kan een diane pil krijge helpt ook tegen je puistjes

en ik vroeg me al af waarom er geen diane op stond maar diane is gwn de naam voor de pil en acnepil same eigenlijkXD
dus
Diane-35
Minerva
zijn het zelfde volgens de apotheeker
mja jou vraag moet je echt stelle aan je huisarts

Ik heb ook erg last van acne, daar zit ik ook al zo’n 2 jaar voor bij de dokter nu heb ik antibiotica en de pil (diana) samen en dat werkt bij mij heel goed, ook heb ik een creme die je bij de apotheek kan halen : benzoperoxide ( geloof dat het zo goed is ) maar daar krijg je wel een hele droge huid van maar werkt supper. suc6

dankje voor jullie reacties:)

de diane pil werkt wel maar vegroot ook de kans op trombose volgensmij. Niet de veiligste pil…

Volgens mij vergroten alle pillen de kans op trombose? Ik heb hem ook, maar niet zo zeer tegen puistjes eerlijk gezegt. Ik wist wel dat ie daar voor hielp en ik ben wel eens bij de dokter geweest omdat ik een periode heb gehad dat ik er wel heel veel had, daarom heeft hij denk ik ook de diane 35 voor geschreven. Maar ik merk eigenlijk geen verschil. XD

nja alle pille ja maar daine is nie zo erg als yasmin die mag je nie krijge als iemand in je familie last heeft van hart of vaat gedoe

Dat zijn de werkzame bestanddelen. Die heb ik ook, het is eigenlijk gewoon de diane pil, maar dan merkloos :3

[i]ik heb ook die antibiotica kuur gedaan. werkte èèèègt goed! beste oplossing die er is
en ik heb ook van de dokter diane gekrege
hy zei ook dat hij het liever niet geeft
omdat sommige meiden hier last van kunnen krijgen
bv. misselijk worden, erg verdikken,…

mr ik heb er geen last van gehad
en kheb nu amper puistjes en alsk er heb zijn ze superklein.
mr eerlek : dat komt meer door die antibiotica dan door die pil. x[/i]

Ik heb ook de dianepil, voorgeschreven voor mijn puistjes! heb hem nu al 3 jaar ofzo ben er super tevreden mee! na een paar maanden waren mijn puistjes helemaal weg en heb er nooit meer last van gehad, terwijl ik eerst helemaal onder zat! Heb ook verder helemaal geen klachten van gehad, niet aangekomen enz. Ik raad m aan :stuck_out_tongue:

ik had in januari ook diane pil gekregen van mijn huisarts, maar nu ben ik ermee gestopt omdat ik 5 kilo ben aangekomen.

Kun je deze pil ook krijgen als je geen last hebt van puistjes?
Mag je zelf je pil uitkiezen, want wat de dokter zegt is toch slechts een advies?
xoxo

up ^

ik heb de diane pil nu ook ongeveer 2 jaar, ik was 14/15 toen ik aan die pil ging en bij mij werkte het echt goed! vooral samen met inderm, ook een middel tegen puistjes.
ik ben er niet van aangekomen, ik merkte er niet zo veel van. Bij mij is het nu echt veel minder alleen ik durf nu niet meer met die pil te stoppen omdat ik bang ben dat het terugkomt.

'up^^

Diana is niet gevaarlijk, anders zouden dokters hem niet voorschrijven.
De diana is gewoon een van de zwaardere pillen. Waarschijnlijk zou het niet je dokters eerste keus zijn omdat je net aan de pil zit…(of zat je dat al?)

Anyway, ik had de diana pil een jaar lang. Toen belde mijn dokter me op met de vraag of ik nog veel last had van puistjes. Ik zie nee en hij zei toen, mooi dan wil ik je uitnodigen voor een gesprek. Hij wilde dat ik met de diana stopte en verder ging met een andere pil omdat hij diana gewoon te zwaar vind om voor lange termijn te gebruiken.
Naja, dat is wat mijn dokter zegt… Ik ken ook meiden die al jaren aan de diana zitten.

& ik ben ook veel aangekomen door de diana. Kreeg er vreetbuien van.

Ik gebruik nu Yasmin, en die werkt heel goed tegen puistjes. Ik ben er aan begonnen omdat ik heel erg last had van acne (en menstruatiepijn). Ik ben er volgensmij 8 maanden geleden mee begonnen, en ik heb nu helemaal geen last meer van acne (alleen als ik ongesteld ben heb ik 2 a 3 puisten, maar die gaan snel weg).

Hoi

Ik ben sinds kort overgestapt op de cyproteronacetaat/ethinylestradiol pil, omdat ik met de yasmin na 5 jaar tussendoor bloedingen kreeg.
Nu moet ik ongesteld worden, maar ben het nu nauwelijks?
Is dit wel goed? Of moet ik gewoon een paar maanden afwachten?
Iemand hier ervaring mee?

Nou dit klopt toch niet helemaal hoor denk ik.
Ik gebruik dan wel Microginon 30, maar mijn menstruatie is nog steeds even lang en evenveel zegmaar, alleen is het nu regelbaar en heb ik geen menstruatiepijn meer.
Zou toch maar ff langs de dokter teruggaan dan!

Ik denk eerlijk gezegd dat dit wel kan. Maar bel toch maar eens je dokter.