VRAAG; activiteit seksualiteit?

Hi Ladies,

Ik weet niet of dit hier bij hoort maar ik moet een opdracht maken voor school waarbij ik een activiteit verzin voor pubers wat te maken heeft met seksualiteit. Dat houdt niet in dat het met seks te maken hoeft te hebben, maar ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.
Hoop dat jullie mij kunnen helpen!

X

Heb je regels of eisen erbij gekregen? Jongens tegen de meisjes waarbij vragen/stellingen worden gegeven die typisch om mannen en vrouwen draaien?

Nope! Geen eisen gekregen, dus alle ideeën zijn welkom!

Misschien een soort petje op-petje af en dan met allemaal vragen of stellingen? (weet alleen even geen voorbeeld te verzinnen)

Vertel ze de gevolgen van onveilig vrijen ofzo?

Wij hadden op de middelbare altijd het aids spel. Iedereen kreeg een kaartje = een bekertje met vloeistof. In een paar bekertjes zat dan nog iets bij het vloeistof wat niet zichtbaar was. Dus dat was dan de aids zeg maar.

Vervolgens moest je langs klasgenoten en dan kreeg je vragen met bv: ‘‘Ramona wilt seks met Mark maar beiden hebben ze geen condoom, wat gaan ze doen?’’
En als je dan voor de seks ging dan moest je de vloeistof van beide bekertjes bij elkaar mengen en weer in de bekertjes doen. Zo had je allemaal verschillende vragen bij al je klasgenoten en op het einde kon je via een test zien wie er allemaal aids had.

Hahaha, wat leuk. Wij hadden alleen een keer dat je een condoom om een houten piemel moest doen…

Leuk idee zeg.

Misschien een simpele quiz, maar wel boeiend? Al denk ik dat dit voorbeeld wat ik geqoute had misschien ook wel een eye-opener is of gaat worden.

Een woordenzoeker maken, een quiz maken, bijvoorbeeld met kaartjes? Een vragenlijst maken en kijken wie het meeste weet over seksualiteit? Een filmpje laten zien over de gevolgen van onveilig geslachtsgemeenschap (informatiefilmpje).