Vraag aan studenten: inkomen

Ik vraag me af wat jullie inkomen als (mbo/hbo/wo) student is? Dus of je een baantje hebt, hoeveel stufi je ontvangt en of je geld krijgt van je ouders (of dat je ouders bepaalde dingen voor je betalen).

Stufi: 96 euro
Inkomen werk: 150/200 ofzo, verschilt heel erg

Ouders betalen studie en boeken.
Nu denk je dat ik zie rijk ben maar nottt.

Ik studeer aan een universiteit, dus WO.
Ik verdien rond de 300 euro per maand met mijn baantje als cassière. Soms meer, soms wat minder maar zo ongeveer.
Daarnaast ontvant ik 95euro stufi want ik woon nog thuis.
Ik krijg geen geld van mijn ouders, maar zij betalen wel mijn zorgverzekering. (ze krijgen wel mijn vergoeding daarvoor zeg maar)
Oh en ze betalen mijn studie en benodigdheden daarvoor.

Waarom wil je dat weten? :slightly_smiling_face:

Ik studeer aan de universiteit, maar heb al een HBO opleiding afgerond dus krijg geen stufi meer. Een van de redenen waarom ik nu ook weer thuis woon. Een schakeljaar is extreem druk, dus veel tijd om daarnaast te werken is er niet.

Met mijn bijbaantje verdien ik zo’n 200 euro per maand & ik heb in mijn tussenjaar 8 maanden fulltime gewerkt, waarmee ik een leuke spaarrekening heb opgebouwd.

Ik betaal dit jaar en volgend studiejaar zelf de helft van mijn collegegeld, omdat ik het oneerlijk vind om mijn ouders alles te laten betalen, terwijl ik zelf genoeg geld heb verdiend vorig jaar. Mijn ouders betalen echter wel mn boeken :slightly_smiling_face:

Oh hier ben ik benieuwd naar! UP!
(Ik ga ook studeren als ik mijn vwo kan halen, al zou ik dan in de nieuwe stufi regeling vallen haha. Maar vind dit wel fijn te lezen.)

Ik woon thuis en krijg 300 euro stufi en ik werk 12 uur in de maand en daarvoor krijg ik 160 euro.
Moet volgend jaar zelf mijn collegegeld betalen, dus ik heb 160 euro om uit te geven. Mijn ouders willen zo nu en dan nog wel wat kleding voor me betalen (een jas of een goed paar schoenen) en ze betalen mijn zorgverzekering (en krijgen dus ook mijn zorgtoeslag).

Ik verdien zo’n 90 euro per maand,
krijg geen ‘stufi’ (in België is dat niet)
dus mijn ouders betalen mijn kot, inschrijvingsgeld en boeken. Vorig jaar betaalde ik de helft van mijn kot wel zelf.

Per maandStufi: 320 euro
‘zakgeld’: 25 euro
Werk: ongeveer 100 euro

studiefinaciering: 96 euro
ik heb 2 baantjes… bij de een verdien ik minimaal 80 euro per maand, bij de ander minimaal 50 euro per maand.
ik ben fucking druk want in principe geven mn ouders me geen geld. ik probeer per maand 100 euro te sparen en ik probeer om naast mn stufi minimaal 200 euro te verdienen… ik zit vaak een beetje in de knoop qua tijd omdat ik mn werk niet kan verplaatsen en ik soms eerder weg moet van college om naar mn werk te gaan. dat ik 2 baantjes heb heeft wel een negatieve invloed op mn schoolprestaties eigenlijk :’)

Stufi 96 euro
Werk 150-200 euro
Ik woon nog thuis dus ik hoef nog geen huur/eten/gas&licht te betalen, maar verder betaal ik alles gewoon zelf.

Stufi: 260
Beurs van vaders werk: 110
Huurtoeslag: 30
Bijdrage van ouders: 250
Werk: ik werk heel onregelmatig maar gemiddeld 200

Verder betalen mijn ouders mijn collegegeld, boeken en telefoonrekening.

ik krijg 577 euro stufi, daaran moet ik ALLES betalen. School/etendrinken/klere/alles.

Ik denk datje met 12 uurtjes werken (koopavond + zaterdag) tussen de 300 en 400 euro per maand verdiend. Dat is wel een realistisch bedrag.

Maar je ouders zorgen toch voor het eten&drinken? Of bedoel je gewoon op school ?

Stufi : 75 of 250
Werk: 100 tot 500 euro (uitzendbureau.)

Ik woon bij een gezin in, ‘huur’ zeg maar een kamer. Ik heb geen ouders meer.

Stufie en zorgtoeslag gaat naar mijn ouders
Zij betalen mijn studie, zorgverzekering en tot op zekere hoogte kleding.

Mijn inkomsten:

• bijlesgeven: +/- 100 euro
  • zakgeld: 40 euro

Daar leef ik van.

Ik sta mijn stufi en zorg af aan mijn ouders.
Mijn inkomen varieert van 300 tot 400 per maand aan bijbaan inkomen.

Heb je ook al gekeken naar een lening? Het klinkt heel rot in de oren omdat je direct aan een toekomstige schuld denkt. Maar ik moet moet mijn vriend ook alles zelf betalen, mijn ouders betalen niks en ik red het gewoon echt niet zonder een lening terwijl ik wel een goed betaalde baan heb. Als je echt niet uit komt vind ik dat een lening echt geen schande is, het is een investering en eig gewoon een manier om tijdelijk aan wat meer inkomen te komen.

HBO, 95 euro stufi, 165 euro van bijbaantje, 70 euro zorgtoeslag en nog wat van m’n ouders