Vraag aan studenten: inkomen

Ik vraag me af wat jullie inkomen als (mbo/hbo/wo) student is? Dus of je een baantje hebt, hoeveel stufi je ontvangt en of je geld krijgt van je ouders (of dat je ouders bepaalde dingen voor je betalen).

Stufi: 96 euro
Inkomen werk: 150/200 ofzo, verschilt heel erg

Ouders betalen studie en boeken.
Nu denk je dat ik zie rijk ben maar nottt.

Ik studeer aan een universiteit, dus WO.
Ik verdien rond de 300 euro per maand met mijn baantje als cassière. Soms meer, soms wat minder maar zo ongeveer.
Daarnaast ontvant ik 95euro stufi want ik woon nog thuis.
Ik krijg geen geld van mijn ouders, maar zij betalen wel mijn zorgverzekering. (ze krijgen wel mijn vergoeding daarvoor zeg maar)
Oh en ze betalen mijn studie en benodigdheden daarvoor.

Waarom wil je dat weten? :slightly_smiling_face:

Ik studeer aan de universiteit, maar heb al een HBO opleiding afgerond dus krijg geen stufi meer. Een van de redenen waarom ik nu ook weer thuis woon. Een schakeljaar is extreem druk, dus veel tijd om daarnaast te werken is er niet.

Met mijn bijbaantje verdien ik zo’n 200 euro per maand & ik heb in mijn tussenjaar 8 maanden fulltime gewerkt, waarmee ik een leuke spaarrekening heb opgebouwd.

Ik betaal dit jaar en volgend studiejaar zelf de helft van mijn collegegeld, omdat ik het oneerlijk vind om mijn ouders alles te laten betalen, terwijl ik zelf genoeg geld heb verdiend vorig jaar. Mijn ouders betalen echter wel mn boeken :slightly_smiling_face:

Oh hier ben ik benieuwd naar! UP!
(Ik ga ook studeren als ik mijn vwo kan halen, al zou ik dan in de nieuwe stufi regeling vallen haha. Maar vind dit wel fijn te lezen.)

Ik woon thuis en krijg 300 euro stufi en ik werk 12 uur in de maand en daarvoor krijg ik 160 euro.