Vorm borsten

Oké, ik zit gewoon in de stress om misschien iets heel stoms maar ik wil er gewoon even zeker van zijn…
Ik heb vrij kleine borsten, maar de bovenkant van mijn borsten is, als ik er op druk, best hard. Hebben jullie dat ook?
Ik denk dat dat vooral is als je wat kleinere borsten hebt.
Maar ook als ik ze omhoog duw en ik knijp er in (om het zomaar te zeggen) dan voel ik aan beide kanten een soort van klier zitten (ik kan dat ook , niet helemaal natuurlijk, vastpakken). Is dat normaal?! Het is trouwens aan beide kanten hetzelfde!
Ik ben nogal van de ‘ojee ik heb weer iets’ enzo, dus ben benieuwd of jullie het ook hebben en het gewoon heel normaal is…

hah ja dat is heel normaal hoor! kweet eigenlijk helemaal niet wat is het maar het hoor iig wel zo!:slight_smile:

Dat is normaal hoor! Niets om je druk om te maken

haha, oke. nee, ook geen idee wat het is… maar bedankt, dat is wel een geruststelling! =D
tegenwoordig hoor je allemaal van die rare verhalen, dus ben dan als snel bang dat ik dat dan ook heb, superstom!

Ja dat is normaal.
Maar het voelt wel goor :’)

haha, ja wel een beetje hè

dat wil toch zeggen dat ze in de groei zijn ofzo.
haha weet ook niet precies maar heb ik ooit ergens gelezen.

hmm ik zit nooit zo intiem aan me borsten.

het heeft niks met intiem te maken hoor, maar er zijn nu al 3 mensen dichtbij mijn omgeving die te horen hebben gekregen dat ze borstkanker hebben dus ik wilde even controleren. ze zijn zeker wel wat ouder, maar alsnog. dus ik weet niet wat jij onder intiem verstaat, maar dit valt er dus niet onder…

Eigenlijk moet je maandelijks je borsten controleren, voor eventuele onstekking, knobbeltjes enzo.
(Natuurlijk is die kans helemaal niet groot, maar als je het hebt en je voelt je borsten nooit, dan baal je flink)

als het aan beide kanten hetzelfde is zal het wel onschuldig zijn. Tumoren groeien namelijk niet symmetrisch aan beide kanten :wink: Daarbij zitten er ook melkklieren in je borsten, dat zijn die harde dingen.
Het beste is om schematisch eens in de zoveel tijd je borsten na te voelen, zodat je weet hoe ze normaal horen te zijn en eventuele veranderingen opmerkt. En altijd langs de dokter als je het niet vertrouwd! Beter een keertje te veel checken dan te weinig.

ja het is precies hetzelfde en voelt ook hetzelfde, dus denk dat het gewoon idd die melkklieren zijn en heb het ook al vrij lang. maar toch bedankt!

ik snap eigenlijk niet wat je bedoeld met dat harde dan? ja sorry voor die reactie van mij maar mn eerste gedachte was van waar heeft ze het over. xd

haha, nou dat boven je borst niet gewoon kan indeuken ofzo, wel iets maar niet heel erg. oké, klinkt nogal onduidelijk, maar duidelijker kan ik het niet uitleggen, haha. dat gewoon hard aanvoelt.

maar blijkbaar voelt dat gewoon bij mij wat harder aan omdat ik niet extreem grote borsten heb en vrij slank ben dus dat ik daarom wat minder vet heb zitten daar!

dat heb ik ook, heel normaal.

gelukkig bestaan je borsten niet uit alleen maar huid en vel.

Is normaal!

haha, oke k ben overtuigd en gerustgesteld :wink: