voortanden doorzichtig

Mijn beugel is er al een tijdje uit en nu zag ik laatst dat ze onderkant van mijn voortanden een beetje doorzichtig zijn! Als ik mijn tong tegen de achterkant van mijn tanden druk die je gewoon een beetje roze erdoor heen. Als ik lach dan kan je het volgens mij ook wel een klein beetje zien. Is er een speciale tandpasta ofso voor want ik vind het echt heel lelijk.

upupup

Ik heb heel lang een beugel gehad en heb dat ook, ik weet wel dat pearl drops niet helpt. Maar ik zoek ook nog iets wat helpt…

uuuuup

minder fris enzo drinken… en dat is nu te laat… tenminste… je glazuur is aangetast. Je krijgt het niet door een of andere tandpasta terug. Dat had je van te voren moeten gebruiken. Je kan wel tandpasta gebruiken die je tandglazuur versterkt…
zoals;

• Proglasur
  • Sensodyne F
    etc. Google…
    Voor het voorkomen… dat het nog erger wordt. Anders eens aan je tandarts vragen OF ortho.

mensen lezen maar geven geen reactie <_<

Oh, ik kan wel een reactie geven, maar daar heb je geen zak aan:

Ik heb dat ook, na 3 jaar beugel. En ik weet het ook niet.

uuuup

up

Ik heb dat ook een beetje! En heb al 5 jaar een beugel. (Toevallig gaat die er straks uit :wink: )

Maar ik kan je er niet mee helpen! Dus, up!

ik heb dat ook
laatst aan mijn tandarts gevraagd
en het komt inderdaad door veel suiker en prik van frisdrank bijvoorbeeld
je kan het beste gewoon goede tandpasta pakken die je glazuur versterkt
zoals proglasur of sensodyne
maar je kunt je tanden niet meer perfect krijgen
tenzij je van die soort ‘hoesjes’ erover laat plaatsen
net als de hollywoodsterren maar dat is heel duur

wat maakt het uit? Er zijn lelijkere gebitten hoor:O Bijvoorbeeld gele, of zwarte of afgebrokkelde tanden ofzo. Het is echt geen ramp ofzo.

ja ik weet heus wel dat er lelijkere tanden zijn, maar ik erger me er wel aan.

jups she is right":slight_smile:

dat het er misshien stom uit ziet is jammer, maar je doet er nu inderdaad niets meer aan want het komt inderdaad door zuur wat je glazuur heeft aangetast, en dat kan je nu niet meer veranderen. (mijn vader is tandarts en die zegt dat, dus niet dat ik dat zit te verzinnen ofzo) Maar je zou inderdaad kunnen poetsen met die sensodyne pro glazuur, die is sowieso fijn want helpt heel goed tegen gevoelige tanden, en als je glazuur aangetast is kan je daar ook meer last van krijgen, dus die tanpasta is wel aan te raden

Mijn beugel is er een half jaar geleden uit gegaan en ik heb dat ook! :astonished:

vraag het aan je tandarts.

hoeveel kost dat dan ?

Jaa, ik zou even bellen naar je orthodontist of tandarts, die weten het beste wat je daaraan kunt doen.
Sterkte ermee!

Veel poetsen met een fluoride tandpasta en mondspoelspul met extra fluoride gebruiken.