Voorstellen en tips voor discipline?

heyy meiden,

ik ben hier nieuw en zal veel verhalen hier typen. ik worstel altijd met mijn gevoelens en raak verliefd op verkeerde personen. ik zag deze site staan en vond het super leuk, als meiden onder elkaar. ik ben 16 jaar en zit in vwo4. ik hou veel van horror boeken en heb veel ambitie. trouwens, als iemand dit leest, waar halen jullie je motivatie voor school vandaan? het lukt me de laatste tijd namelijk niet om aan iets te beginnen. oke beetje veel door elkaar dit bericht, sorry lol.

liefs,
anoniem

Hoihoi, welkom op het forum!

Wat ik vaak doe is afleiding wegleggen, echt aan een bureau/tafel zitten in een ruimte waar je ook zo min mogelijk kan worden afgeleid en af en toe een keer een pauze nemen. Begin eerst met de dingen die het “makkelijkst” of het “leukst” zijn. Maak lijstjes met wat je moet doen en deel je opdrachten op in kleine onderdelen, zodat je ze later af kan strepen, dit geeft mij vaak een goed gevoel, als ik weer eens iets kan doorstrepen

1 like

Heyhey,

Motivatie is wel een lastig iets.
Je zegt dat je ambitieus bent, maar weet je al een beetje wat je straks met je studie wil gaan doen als je klaar bent met je vwo?
Het helpt echt superveel als je weet waar je het nu allemaal voor doet. En ook de vakken die je nu hebt maar straks niet meer nodig hebt, blijven soms wel echt belangrijk.
Toen ik ging solliciteren na mijn studie vroegen ze dus ook gewoon naar cijferlijsten van 5 en 6 vwo.:flushed:
Met huiswerk had ik echt niet altijd zin, maar de stomme dingen eerst doen hielp wel, dan was je daar tenminste klaar mee. Echt hoor, ik hoor het mijn moeder nog zeggen :relaxed:
En achteraf had ze wel gelijk, dat geeft echt zoveel ruimte in je hoofd en later in mijn studie ook nog veel aan gehad.
En als je aan het werk bent even time out van insta en snap natuurlijk. Scheelt echt heel zo veel tijd. Lukte mij ook niet altijd hoor, maar is wel een aanrader (oh ik klink vast echt oud als ik dit zo allemaal zeg :crazy_face:)
Maar wens je veel succes

1 like