Voorspellende dromen

Ik weet niet is welk subfora ik dit moet posten, dus ik koos voor het meest algemene. En dit is mijn anonieme account op gs.

Maar ik moet dit een soort van even kwijt. Zoals de titel al zegt, ik heb voorspellende dromen. Ik onthoud bijna nooit mijn dromen (lees: 1 of 2x in de maand onthoud ik mijn dromen). Vroeger op de basisschool vertelde een vriendin bijna elke dag haar dromen aan mij en ik kon bijna nooit de mijne vertellen… En als ik ze onthoud dan weet ik het nog heel vaag en dan vergeet ik ze vaak weer. Maar dan maak ik wat mee maak, dan denk ik HUH DIT KEN IK (een soort van deja vu gevoel). En dat heb ik dat gedroomd, maar het is soms zooooo creepy.
Ik las net op een blog een comment wat ik l-e-t-t-e-r-l-i-j-k had gedroomd, echt zo raar. :expressionless: En het is geen toeval.
Ik had ook ooit een jaar geleden gedroomd dat ik met een jongen had gezoend en jahoor, afgelopen zomer had ik met hem gezoend en het was precies op DAT feestje. Het is zo raar, creepy enzo allemaal. En echt als ik het meemaak dan is het gewoon zo apart en raar? En het is niet 1 of 2x dat zoiets is gebeurd echt echt veel vaker, denk een stuk 10/15 keer.

Maar hebben jullie dat ook weleens of niet? Want aargh, ik weet het gewoon niet, het is zo raar. Maar net van die comment, dat was echt het toppunt, dat ik droomde dat ik zo’n comment las en dat het nu een paar maanden later ook zo is? :l

ik geloof wel dat dit kan, en heb ook zelf wel eens zoiets! maar op een gegeven moment denk je dan ookwel zelf steeds, hè! ik heb dit gedroomd.

Dit heb ik ook heel lang gehad, nu slaap ik te diep om mijn dromen te onthouden, dus ik weet het verder ook niet :wink:

Ik droomde een keer dat ik een gat in m’n broek had, en de volgende ochtend deed ik hem aan & zat er ineens een enorm gat in dezelfde broek.
Maar dat was eenmalig…

Maar het is gewoon zo raar om iets te lezen of mee te maken, met het gevoel dat je het scenario al kent. Het is zo awkward en arghhh, ik heb dit eigenlijk ook nooit aan iemand verteld. Maar net was echt het toppunt en ik heb dit al jaren…

Dat heeft iedereen wel eens. Ik heb het vrij vaak, maar ik denk er verder niet bij na… Je kan er immers toch niks aan doen!

Ook wel eens gehad. Het kan ook zijn dat je zegmaar over dingen droomt waar je op dat moment mee zit of veel over nadenkt? En dat die gebeurtenis nog moet plaatsvinden& toevallig zo loopt als je droomt (dus denkt).
Weetniet of dat ergens op slaat, maar dat idee heb ik bij mezelf.

ik geloof het ook wel
ik heb het soms

Het gaat niet om hoe diep je slaapt, maar als je je REM-slaap niet afmaakt, dan ‘onthoudt’ je je droom. Maak je je cyclus wel af, dan onthoudt je je droom niet.

Ik heb dit zelf volgens mij nooit meegemaakt (hopelijk gebeurt het ook niet want ik heb vaak nachtmerries :pensive:’ ) Ik weet wel dat er een psycho therapeut was, Sigmund Freud, die bepaalde theorieën ontdekte over dromen en je onderbewustzijn. Paar jaar terug heb ik eens een stukje daar over gelezen, misschien kun je daar wat van vinden en begrijpen wat dromen doen en waar ze weg komen.

Nee, het zijn meestal gewoon normale gebeurtenissen. Behalve die jongen waarmee ik heb gezoend, ik vond hem wel leuk en toen droomde ik dat ik met hem had gezoend. En die droom heb ik wel weken onthouden, want die was ik na een tijdje weer vergeten, maar toen het gebeurde was ik zo van ‘huuuh’…

Ik heb gelukkig geen last van nachtmerries (nu vene afkloppen), maar gewoon normale gebeurtenissen. Sommige gebeurtenissen zijn soms wel een beetje frappant. En dankje voor de tip, dan zal ik me daar eens in verdiepen!

Ik heb dit ook. Het betekent gewoon dat je zesde zintuig iets verder is ontwikkeld dan bij de meeste mensen, maar maak je geen zorgen.
Wat eventueel kan helpen is een dromenvanger boven je bed.

Verder weet ik het ook niet…
Succes!

Ik denk dat het wel kan! Niet omdat je dan in de toekomst ‘kijkt’, maar meer in de zin als: het verleden bepaald de toekomst. Klinkt een beetje raar lol, maar ik denk, dat als je zoiets hebt gedroomd je het ook meer aantrekt oid. Van die comment is bijna eng ja!

Ik droomde gisteravond dat ik ging trouwen met een wiskunde leraar (een knappe, haha) en vannacht over dat mijn zus met haar studie stopte en naar Paipai (oid) ging, naar Azie of zuid amerika. Naar een vriend/vriendin ofzo. En ik droomde ook dat mijn ex had gesolliciteerd en was aangenomen waar ik ook werk en dat ik halfnaakt (alleen in bh) achter de kassa stond.

Euuuh. Hoop dat mijn dromen niet uitkomen (ik droom echt teveel xd).

Ehh dit is ZO raar. Ik had ooit (denk een paar maanden terug ofzo) dat een jongen uit mn klas mijn tentamentijd en lokaal doorgaf omdat hij de enige was die er op kon.
En guess what, ik kon vandaag mijn tentamentijd enzo niet vinden voor morgen, dus ik bel naar de hogeschool, zegt die vrouw zo van ja je moet daarheen en dat dit, dat doen. Maar ik was niet thuis dus ik kon niet kijken. Ik gooi die uitleg in het groepsgesprek op w’app en niemand kon het vinden op de site behalve HIJ. En toen gaf hij ook mijn tijden door, zoooooo raar.

Ik heb een week geleden de droom gehad dat mijn oma overleed, deze week is ze overleden…
Best wel creepy maar in die droom nam ik afscheid van haar enzo, echt raar.

Aww! Gecondoleerd!!

thnx!

Ja ik heb het ook, maar ik ben me er dan ook gwn goed bewust van.
Ik zie dingen die uitkomen dan.

ja ik heb het ook, ik heb het altijd als deja-vugezien