voorspellende dromen

Ik zal even uitleggen waar dit topic vandaan komt.

Ik zou op zaterdag 22 augustus uit gaan naar een discotheek hier in de buurt, en ik had er super veel zin tot ik die woensdag ervoor droomde dat een stelletje hooligans die discotheek overnamen zegmaar en onrust veroorzaakte en dat de politie erbij kwam en dat er geschoten werd en dat ik wegvluchtte etc. Daarna heb ik misschien wel een 1000 x gezegd dat ik zo’n raar gevoel had over die avond, maar ik geloofde wel serieus dat er iets in die discotheek zou gebeuren. Maargoed, ík heb de avond van mn leven gehad maar toen… gebeurde dat met dat van hoek van holland.

Naja nu weet ik ook wel dat dit natuurlijk niet een échte voorspellende droom is, hoor, misschien was het ook wel (heel erg) toevallig. En ik weet ook niet wat ik ervan moet denken etc.
maar nu vroeg ik me af, gewoon héél serieus, of iemand anders misschien ervaring had met voorspellende dromen of voorgevoelens ofzo.

Of misschien zo’n soort toevallig iets waarvan je achteraf toch dacht van… ehhhhh wel heel erg tóevallig dus, haha.

En of jullie dat dan natuurlijk willen posten.

(k wist niet echt waar ik dit topic moest plaatsen.)

ik heb dat ook wel is, dan droom ik iets,
en even later maak je het zelf mee
of zoals jou met zo’n voorgevoel dat iets niet goed is. XD

Ikzelf niet, maar een oude vriendin van mij heeft dat.
De ergste was dat haar broertje een ongeluk zou krijgen. Ze zei ook steeds: Oh ik vind het zo eng, straks gebeurd er iets! Ik moet hem niet laten gaan! Ik had toen met haar afgesproken en ja hoor, ze kreeg een telefoontje…
Of we zo snel mogelijk daar naartoe konden komen omdat haar broertje een ongeluk had gehad!

Toen hij daar lag op straat was ik echt sprakeloos.

geen droom, maar ik heb wel 2x iets zó toevalligs gehad :flushed:

een keer waren we bij een vuurwerkshow op muziek in Frankrijk, en ik zei tegen mn ouders ‘wat zou het mooi zijn als ze het nu op dat Braveheart liedje afschieten…’ ofzoiets. (ik was toen into de film Braveheart en één liedje, weet de titel niet meer, vond ik heel mooi)

en 3x raden wat het volgende liedje was… juist, díe :astonished: en in Frankrijk hé!

en die ander ben ik eigenlijk vergeten x] kan zijn dat het deze was:
ik had ineens heel veel zin om de film Bring it on: all or nothing met Hayden Pannetiere te kijken. en diezelfde dag zapte ik wat rond en wat denk je: die film begint net! (en nee ik had het niet in de gids/reclame gezien)

dat soort dingen heb ik ook wel eens.
draai ik dat nummer al minstens een jaar niet meer, begin ik uit het niets opeens dat nummer te zingen, 1 minuut later; dat nummer op de radio.

ik heb dat heel vaak. had ik vroeger een droom over de voorkant van de kleine zeemeermin 2, paar weken later kwam hij uit, precies dezelfde voorkant als in mn droom.
en nog wel vaker. of inderdaad dat ik weer eens ‘she’s so high’ van kurt nilsen draaide, ging k naar mn werk, werd dat liedje gedraaid, terwijl die al jaren niet meer op de radio is.

Heb ik ook wel eens maar dat is dan gewoon toeval, dromen die de toekomst voorspellen bestaan niet.

Ja, ik heb daar best wel veel ervaring mee.
zo heb ik bijvoorbeeld gedroomd dat mijn babyzusje overleed, echt een week lang had ik dezelfde droom. En inderdaad, een week later bleek ze te zijn overleden.

Of toen een meisje van onze school in coma lag, ik had de hele tijd het gevoel dat ze op een woensdag zou overlijden, en op de nacht van woensdag/donderdag is ze overleden.

Mijn moeder was laatst ook weer zwanger, ik vroeg aan mijn moeder: mam, ben je zwanger? omdat ik de hele tijd het gevoel had dat ze zwanger was (nee niet dat je het al kon zien ofzo), en mijn moeder antwoordde: dat weet ik nog niet, ik moet de test nog doen.
De volgende dag kwam ze naar me toe: Ik ben zwanger!
Ik wist het dus nog eerder dan mijn vader en moeder.

Daarna had ik ook al het gevoel dat het mis zou gaan, en daar had ik ook gelijk in.
En dit zijn dan een paar van de vele dingen waarmee ik dit heb.
Soms zijn het leuke dingen die ik dan ‘van te voren weet’ maar soms dus ook echt niet.

• of ik weet de cijfers van proefwerken op de tiende punten al, voordat we ze terug krijgen. Mijn vriendinnen kijken me dan echt aan van: Huh, heb je gekeken ofzo? Maar nee, dat “gok” ik soms.

heb je daar bewijs voor dan??

Omg krijgen we dat weer, ik ben moe dus ik ga er maar niet op in aangezien dat ene helpengeltje (ofzoiets) topic ook al zo een drama werd.

heb ik ook wel eens vaak,vind het nogal eng!

dat dacht ik ook toen ik jouw reactie zag…
maarja dat je er zelf niet in gelooft ofzo maakt mij niets uit, maar je kan niet een conclusie trekken zonder bewijs…

was je daar zelf bij dan? dat zou creepy zijn…

Wat ik eens heb gehad, en ik vind het nog altijd supereng:
Mijn oom had kanker en hij lag op sterven. Op een avond belt m’n tante om te zeggen dat het heel slecht gaat en wel eens zijn laatste dag zou kunnen zijn. Mijn vader was die avond nog naar hem toe gereden, samen met een paar andere volwassen familieleden (broers/zussen enz.) maar ik mocht niet mee want ik had examens. Ik vond het supererg maar ik besefte ook niet goed wat er gebeurde. Die nacht ging ik slapen en om stipt 6u 's morgens schoot ik wakker. Ik had gedroomd dat hij overleden was. Ik kon er niet meer verder van slapen.
Raad eens… Rond 7u belde m’n tante om te zeggen dat hij om stipt 6u 's morgens overleden was…

Maar ergens kun je bovenstaande verklaren als een grote angst die tot uiting kwam in mijn droom. Maar ik blijf het wel érg toevallig vinden dat ik net op dát moment wakker schoot.

Ik heb datook wel eens dan droom ik wat en dan even later maak ik het zelfde mee als uit die droom, dan rij ik bijvoorbeeld ergens langs en dan denk ik dat ik er al een keer langs ben geweest en dan vraag ik het zo aan mijn moeder en zie zegt dan dat ik er nog nooit in mijn leven ben geweest.
Best wel Freackyy!

Ja dat heb ik ook weleens, toen met met mijn zusje, dat ik de hele week dezelfde droom had dat ze overleed, dat was niet omdat ik daar echt bang voor was, ik had er wel vertrouwen in dat alles goed zou gaan omdat mijn moeder al 8 maanden en 3 weken zwanger was.

Maar nadat dat was gebeurd, heb ik wel vaker dromen gehad over dat mijn andere broertje/zusje zou overlijden. Een daarvan weet ik dan weer wel dat het angst is, omdat ik nu weet dat het leven eigenlijk altijd onzeker is.

En natuurlijk is niet alles ‘voorspellend’ daar zou ik echt gek van worden, maar ik ben ook eens bij iemand geweest toen ik nog wat jonger was die kinderen hielp die dit soort dingen hebben. Zoals dingen zien of voelen of dus dromen.

Ik heb een vriendin die vaak voorspellende dromen heeft. Soms bijna eng, dan weet ze iets al ofzo :’)
En ik droom altijd over waar ik op dat moment het meeste mee bezig ben. En vaak ook een beetje wat er gaat gebeuren, maar dan op een symbolische manier zeg maar. Nja

ik heb het niet maar mijn broer had het wel.
hij had maanden dezelfde nachtmerrie gehad dat er iemand in het ziekenhuis zou komen maar hij zag elke nacht niet wie het was.
toen op een avond had hij dezelfde droom en hij zag toen wel wie het was. Het was me vader.
nog geen 5 minuten later kreeg hij van me moeder een belletje dat me vader in het ziekenhuis lag vanwege ze hart.
hij wist natuurlijk niet wat die hoorde!

ik schrok me dood toen ik het hoorde!