vooropleiding Artez

Hey girls!

ik heb een tijdje geleden toelating gedaan voor de opleiding ‘fashion design’ in Arnhem op Artez.
Ik werd helaas afgewezen omdat ze mij nog te jong vonden, en ze dachten dat ik mij nog verder moest ontwikkelen. zij hebben mij dan ook geadviseerd om eerst de vooropleiding te doen, omdat zij wel talent zagen.
Nu heb ik mij ingeschreven voor de vooropleiding, en heb er super veel zin in en ik ga niet opgeven! Ik vroeg mij wel af hoe het zit met de toelating voor volgend jaar. moet ik die nog doen? of ben ik daarna gewoon toegelaten? of krijg je een speciale toelating? ik kon hier niet echt iets over vinden op de site en ik hoopte dat een van jullie het misschien wist. dus iemand ervaring?

Alvast bedankt :slightly_smiling_face:

Ik denk zelf dat je het beste contact kunt opnemen met Artez, die weten alles veel beter uit te leggen! Succes!

Je zou t ook in het ‘Kunstacademie’ Topic bij Crea Bea kunnen vragen, ik denk dat een paar meiden daar het wel zullen weten!

oke bedankt meiden!

Hoogstwaarschijnlijk moet je gewoon weer de toelating doen. Een vooropleiding is naar mijn weten geen garantie om toegelaten te worden.

Hangt van de hogeschool (/uni) zelf af. Bij minerva (groningen) is het zo dat je vooropleiding als je die met succes hebt afgerond (positief advies) geld voor 2 jaar en toegang geeft tot de academie. Bij ArtEZ ligt dat anders, hangt ook vanaf of je naar arnhem of naar zwolle gaat. Het verandert ook per jaar. Let daar dus op.

Heel erg bedankt voor de uitleg :slightly_smiling_face: