Vooroordelen over vriend

Ik heb sinds kort een vriend en ik ben helemaal blij met hem.
Helaas woont hij zo’n 100 km bij me vandaan.
Dit is nog niet het grootste probleem.
Vriendinnen en andere mensen in mijn omgeving vinden het maar raar allemaal.
Ik ken hem via zo’n penpal site en heb al zo’n twee jaar contact met hem, en we hebben een paar keer afgesproken en het klikte gewoon.

Nu denken velen dus dat hij een loverboy is en niet te vertrouwen is omdat hij Marokkaans is. Ze zeggen wel van ’ Ja dat denk ik niet omdat hij Marokkaans is’, maar ik weet zeker dat ze het wel zo zien.

En ik weet dat ik me niks aan moet trekken van al die reacties en opmerkingen, en ik zeg wel dat het me niks kan schelen, maar stiekem vind ik het toch wel erg vervelend.

Iemand tips hoe ik hiermee om kan gaan, en heeft iemand dit zelf ook weleens meegemaakt?
Alvast bedankt:)

Ze duidelijk maken dat ze hun mening voor zich moeten houden als ze alleen maar aankomen met dingen die niet kloppen. Want volgens mij kennen ze die jongen niet?
Soieso gaat het erom dat jij gelukkig bent, dus als dat het geval is is er niks aan de hand?

ik had eerst ook een vriend die ik via internet had leren kennen en die woonde ook verder weg, ik kreeg ook vaak stomme opmerkingen naar mn hoofd van mensen die het niet begrepen maar we hebben wel 2 jaar gehad, (en ik mis m nog steeds) dus dat zegt toch wel dat je echt wel verliefd kan worden op iemand die verder weg woont :]

Dankje dat is wel 'n goeie tip!

Ik heb idd ook een relatie gehad van 2 jaar met iemand die ik van het internet ken :slightly_smiling_face: Maar ik denk dat het daar niet om gaat, maar over die vooroordelen dat ie Marrokkaans is? Zoals panicdinosaur al zegt, zou ik je vrienden duidelijk proberen te maken dat je het echt niet leuk vindt wat ze allemaal over je zeggen. Het is best dat ze ‘bezorgd’ zijn, maar ze kennen hem niet lijkt me, en het maakt jou alleen maar onzekerder…

aan dat soort vooroordelen kun je helaas niet zoveel doen.

Je kunt wel op hun schuldgevoel spelen door te zeggen dat ze erg kortzichtig zijn en dat je het jammer vind dat je vrienden niet zijn zoals je dacht dat ze waren. Dan schikken ze vast en gaan ze er beter over nadenken

Wat je ook kunt doen als je dat nog niet hebt gedaan is hem aan hun voorstellen. Dan kunnen zij ook zien hoe leuk hij is

Ooh dat is echt vervelend Tessa!
En dat is nog best lang ook!

Dankjewel allemaal!
Ik voel me al stukken beter!

Graag gedaan, hoop dat het werkt :]

Het is toch jóuw vriendje en jij vertrouwd hem toch? Daar gaat het allemaal om toch? Zeg gewoon dat ze hun mond houden, als ze niks zinnigs te zeggen hebben zeggen ze maar niks.

Niet lullig bedoelt maar wat voor discriminerende vrienden heb jij? xD

Ik sta dus ook echt versteld over hoe bot ze doen!
Ik weet zeker dat als hij Hollands was dat de reacties heel anders waren geweest…
Echt triest.

Nou dat zegt meer over je vriendinnen dan over je vriend toch? Ze hebben vooroordelen omdat hij Marrokaans is, niet om de persoon wie hij is. Dus eigenlijk is er niets aan de hand :] Behalve dat je vriendinnen discrimineren, haha.

Jaa idd:)

Het gaat erom dat JIJ gelukkig bent ! je weet wat ze zeggen: Je maakt je eigen geluk
Dat ie van Marrokaanse afkomst is, betekend nog niet dat hij een loverboy is.

Grappig, ik zit in hetzelfde schuitje. En valt het tegen tot nu toe? Kloppen die vooroordelen of niet? Want ik heb hetzelfde probleem hier…

Laat de reactie’s van anderen langs je heen glijden, als je echt gek op hem bent. Want dat is wat er toe doet, immers.

vaak zijn mensen in je omgeving een beetje bezorgd omdat je vriend ver weg woont en zij hem dus niet kennen daarbovenop is hij ook nog eens marrokaans wat toch vaak een wat negatiever beeld oproept bij veel mensen helaas…
en met die verhalen in de media over loverboys kan je het ze eigenlijk ook bijna niet meer kwalijk nemen dat ze niet meteen positief reageren…

neem hem mee als je uitgaat/naar een feestje gaat/iets afspreekt met vrienden zodat de mensen in je omgeving hem zelf kunnen leren kennen en uiteindelijk echt iets over hem kunnen zeggen :slightly_smiling_face:

(heb btw al meer dan 2 jaar een vriend die aan de andere kant van het land woont)

Bij mij denen ze vaak dat ik hem ‘‘gebruik’’ om zelf in de tv wereld te komen (hij is is bekend vandaar) en bla bla bla, en van hem denken ze dat hij mij gebruikt voor seks etc, gezien wij een groot leeftijdsverschil hebben. Maar we zijn nu meer dan een jaar samen, en dan krijg je vaak ‘‘spijt/excuus’’ berichten, omdat ze niet eerder inzagen dat we echt voor elkaar gaan. En onwijs gelukkig zijn.

Dus meid, zolang jij de waarheid weet moet je de rest maar laten praten. Als jullie maar de waarheid weten! Als anderen het niet geloven en het dus simpelweg niet willen weten, pech voor hen. Jij weet beter. Gewoon lekker genieten!

Bij mij zeggen ze dat hij mij onderdrukt. Iedereen krijgt wel eens vooroordelen over zich heen geslingerd. Laat je niet kwetsen en doe wat juist is!