Voorhoofdholteontsteking

Ik denk dat ik voorhoofdholteontseking heb. Dit door gewoon googlen (al wordt dit altijd sterk afgeraden). Maar ik heb sinds een paar dagen al het gevoel dat mijn hoofd vol zit met slijm. En na wat googlen kwamen alle symptomen overeen, zware verkoudheid etc.
Nu is het zo dat mensen denken dat ik me aanstel. Ik heb verschrikkelijke pijn achter mijn ogen, die erger wordt als ik me buk. Het enige wat mijn moeder zegt is ‘ach wat erg’, met een erg sarcastische toon.
Hoe dit op te lossen en hoe kom ik er het snelste van af?

Ik denk dat je het best even naar de dokter kan gaan hiervoor, die weet precies wat het is en als het een voorhoofdholteonsteking is, wat je er aan kan doen.

Ik heb redelijk vaak voorhoofdsholte ontsteking gehad, het klinkt inderdaad wel dat je dat hebt. Inderdaad even naar de dokter toe.

Oh vervelend dat je moeder zo reageert, want een holte ontsteking is écht heel naar!

Wat erg goed werkt is stomen boven heet water (nog beter als je er kamille in doet!). Dan komt alles ‘los’ en eruit.

Oh ik las juist dat een dokter niks voor je kon doen?

En als het aanhoudt/erger wordt inderdaad even naar de huisarts, er bestaan middeltjes voor.

Nu zit ik met nog een probleem. Ik werk in een supermarkt achter de kassa. Ik ben zo bang dat mensen vanavond gaan zeggen dat ik er slecht uit zie of iets dergelijks

Als het een erge ontsteking is geven ze nog wel eens antibiotica, maar niet snel

Mijne gaf het altijd. Maar ik had er ook nog bijholteontsteking bij enzoo

Ik heb dit ook iedere winter minstens 2 keer. En ga altijd naar de dokter, en die schrijft me dan direct een kuurtje voor. Wat verder helpt is goed neussprayen.

ga maar naar de dokter anders ga je je nog veel beroerder voelen. en als je er veel last van hebt kan je je ook ziek melden voor je werk en morgen ochtend naar de dokter gaan.

Ik heb het heel vaak gehad, en ik ben altijd er voor naar de dokter geweest. Kreeg toen antibiotica, en dan gaat het meest over.

Als je geen lucht krijgt door je neus een tijdje otrivin gebruiken (een week, niet drie jaar net als mij), en ik weet niet of dat tijdens je ontsteking mag, maar met een rhino horn spoelen helpt enorm om je holtes te reinigen, heb nu nooit meer last van mijn holtes.

Ik ben er zeer vatbaar voor en heb het dus elk jaar wel een keer. Antibioticakuurtje is de oplossing. :slightly_smiling_face: Ondanks dat je moeder vindt dat je je aanstelt, ga naar de dokter! Hoe eerder je erbij bent hoe beter.

Ik zit nu al 1,5 week ermee (naast bijholteontsteking, keelontsteking en bronchitis) en het is echt niet leuk.

Juist wel! Ik heb best vaak voorhoofdholte én bijholte ontsteking, afschuwelijk. De dokter kan antibiotica geven, maar zal ook het advies neusspray + stomen en goed snuiten! ( niet je neus ophalen, dan word het erger ) en pijnstillers geven.
Ik moest de laatste keer het max. aantal paracetamol per dag nemen, zodat het niet zo’n pijn zou doen. Dus dat zou je vanavond naar je werk ook kunnen doen?
Pijnstillers nemen + neusspray en genoeg zakdoekjes meenemen.

En boeie als je er slecht uitziet achter de kassa, iedereen voelt zich wel eens niet lekker toch?

Oh ik dacht juist dat je het met snuiten verder je holtes indrukte :stuck_out_tongue: En de bacterien dus nog meer verspreidt…

Ik heb chronische bijholteontstekingen, waardoor ik heel vaak keel, voorhoofdsholte e.d. ontstekingen heb. Ik heb 1x antibiotica gehad, waar ik me alleen maar beroerder van voelde. Meestal gebruik ik neusspray (3x per dag, niet langer dan een week), drink ik veel thee (heb het idee dat alles dan ‘losweekt’) en wacht ik meestal tot het over is.

Hmmm misschien morgen dan toch maar even de dokter bellen…

Niet misschien! Gewoon doen. Anders zit het weekend ertussen en voel je je alleen beroerder!