voorhoofdholte ontsteking

hee,

Ik heb al voor de 6e x ofzo last van voorhoofdholte ontsteking.
Alleen deze keer duurt dit al 2 weken… Ik heb heel erg last van hoofdpijn, kaakpijn en misselijkheid.
De dokter kwam dus met het idee om naar de KNO arts te gaan voor misschien een operatie.
Heeft iemand van jullie er toevallig ervaring mee?
alvast bedankt xx

Ja ik heb een operatie gehad en valt erg mee!
Je kunt een uur na de operatie alweer naar huis, het enige wat ze doen is de holtes schoonmaken! Je bent daarna nog wel heel erg duf, maar de volgende dag ben je al oke! De KNO arts heeft bij mij ook nog mijn neusschelpen wijder gemaakt dus ik had ook nog een paar dagen last van een bloedneus, maar weet niet of dat bij jou van toepassing is! één tip, ga niet te snel naar school of naar het werk , ik heb één weekje gerust en die week erop ging ik werken maar dat was niet zo’n goede beslissing, was nog best zwak van de narcose

Dat heb ik ook! Ik heb met de kerst zo’n operatie gehad omdat ik al een paar maanden verschrikkelijke hoofdpijn had. Er is toen eerst een scan enzo gemaakt. En toen kwam hij dus met het voorstel te opereren. Met de kerst ben ik dus geopereerd. De operatie viel mij heel erg mee. Er werd gezegd dat het echt veel pijn zou doen maar dat viel bij mij wel mee. Maar misschien kwam dat ook door de pijn die ik ervoor al had gehad. Ik was wel erg duizelig. Maar na 2-3 weken kon ik weer naar school en alles wel weer redelijk doen. Jammer genoeg heeft deze operatie helemaal geen zin gehad bij mij. Ik heb zeker zoveel hoofddpijn als voor die tijd.
Je mag me alles vragen wat je wilt! Xxx

Edit: Ik moest trouwens nog wel een nacht blijven. Ik was s’ochtend om 9 uur aan de beurt maar ik was zo misselijk enzo van die operatie, dus moest ik nog een nachtje blijven en aan het infuus.

Ja infuus moet je sowieso, das voor de narcose! daar was ik ook heel misselijk van toen ze dat bij mij erin deden, dat was wel een naar gevoel !

aah dankjewel!
ik heb nog niets besproken met de kno arts maar de dokter zei al iets over leeg maken en meer ruimte maken. Toen ik dat op school vroeg vertelde ze me dat dan een stukje tussenschot in je neus platter word gemaakt ofzoiets.

Nouja, ik hoop dat ik snel terecht kan en ze er iets tegen doen.
Ik heb morgen stage dus dat word nog een drama… >.>"
Dan lig ik liever 2 weken plat en ben ik er (hopelijk) helemaal vanaf.

Ik moest toen ook nog 1 nachtje aan het infuus omdat ik 8x had liggen kotsen :frowning_face: En het zag er erg slecht uit daarbinnen dat ik gelijk antibiotica moest.

Ik had vroeger ook ongeveer een keer in het jaar een voorhoofdsholteontsteking… Ik kreeg gewoon steeds antibiotica tot het na een paar jaar gewoon niet meer terug kwam.

Naar de KNO arts gaan is echt beter hoor, want iedere keer aan de antibiotica is nu niet echt goed voor je lichaam.

Als die arts je echt wil gaan opereren zal die je echt precies vertellen hoe het zit, en kun je ook vragen stellen. Je wordt heus niet zomaar ineens geopereerd hoor. :slightly_smiling_face:

Oo echt ? dat is wel balen en dan ook nog dat het niet gewerkt heeft :frowning_face:
Denk dat het voor iedereen anders is, de ene voelt zich beter en bij de ander werkt het niet !