Voorhoofd.

Oké dit gaat waarschijnlijk heel raar klinken haha, maar ik ben er best wel onzeker over. Van de week kreeg ik de vraag waarom je mijn voorhoofd nooit op foto’s ziet (selfies, close-up foto’s dus). Nou, ik vind zelf namelijk dat ik een érg hoog voorhoofd heb. In real-life vind ik erg, maar als ik een selfie maak waar je mijn volledige haar op ziet + voorhoofd, dan heb ik het idee dat ik mijn voorhoofd accentueer terwijl het dan in real-life minder is. Mijn haar is op gelijke lengte, dit omdat ik anders niks meer met mijn haar kan - onhandelbaar. En omdat ik een gewone pony sowieso niet mooi vind staan bij mezelf.

Nu ben ik benieuwd of meer meisjes ‘voorhoofd-problemen’ hebben. Mijn voorhoofd, gemeten vanaf de haargrens tot mijn wenkbrauwen is ongeveer 6-6.5cm.

Mijne is ook 6 cm haha, ik heb dat ook wel op selfies maar in reallife vind ik het wel meevallen.

Bij anderen vind ik het zelf meevallen. Kijk naar Rihanna, of Tyra Banks. Die hebben pas héle hoge voorhoofden (al vind ik Rihanna best wel lelijk) maar bij hun vind ik het niet storend. Maar bij mijzelf dus wel. Het zal waarschijnlijk tussen mijn oren zitten maar ik weet niet zo goed hoe ik hiermee moet omgaan.

Ik denk dat er niks op zit dan het gewoon te accepteren!
Iedereen heeft wel iets waar ze zich aan storen, maar uiteindelijk blijkt het dat het bijna niemand opvalt! :slightly_smiling_face:

Dat is zó lastig :’) ik ben benieuwd of nog meer meiden dit hebben.

Hahaha ik zet m’n voorhoofd ook nooit op selfies, altijd maar een klein stukje boven m’n wenkbrauwen. Ik denk dat het inderdaad gewoon een kwestie van accepteren is, verder in het dagelijks leven stoor ik me er ook niet zo aan

Ik doe dat ook altijd met selfies. En dan is het meteen: ‘waarom zet je je niet je hele hoofd erop?’
Dude, je doet net of ik een voorhoofd van 100cm verberg :’)

Ja, ik knip het er niet vanaf. Het is automatisme als ik een foto maak dat ik mijn voorhoofd er minder op zet.

Een vriendin van mij vindt ook dat ze een groot voorhoofd heeft. Misschien kan je een soort van schuine lok laten knippen? Het is geen pony en je ziet je voorhoofd een stuk minder!

Eh volgens mij is mijn voorhoofd ook ruim 6 cm? Moet je je foto’s niet gewoon eens van een andere hoek proberen te maken? Want foto’s kunnen ook vervormen.

Heb ook een gigantisch voorhoofd. Loop daarom al jaaaaaren met een pony, maar gelukkig staat dat me ook goed :3

Ja, ik weet niet hoe haha. Want ik was net mijn haar aan het doen en toen zat ik mijzelf even uitgebreid te bekijken en dan valt het opzich mee in real-life en ik wou een snap sturen naar iemand en daarop dezelfde pose gedaan als in 't echt en op foto’s lijkt het echt véél erger. Zó apart.

Ik zat net foto’s terug te kijken van toen ik 16 was (ben nu 23) en daarop zag ik wel mijn voorhoofd en daar vond ik het meevallen. Misschien dat het te maken heeft met dat ik een paar kilo ben aangekomen en dat je dat duidelijk ziet in mijn gezicht? Dat ik daarom dan de foto minder mooi vind :’) I don’t know.

Het ‘grote-voorhoofd-issue’ krijg gewoon niet uit mijn hoofd. Het klinkt waarschijnlijk heel raar maar ik voel me er wel onzeker door :’)

Die van mij is 5,7 cm.
Maar ik herken het probleem echt.
Dan staat mn camera aan en dan denk ik echt: Jezus wat heb ik een groot voorhoofd :cold_sweat:

Ik vind dat persoonlijk toch mooier dan een klein voorhoofd, maargoed daar kun je ook niks aan doen. ik zie het alleen nooit bij mensen dat het een groot voorhoofd heeft, neuzen daarentegen valt me wel altijd op :’) maargoed op foto’s vind ik mijn voorhoofd ook vaak huge

Ik krijg vaak commentaar over een groot voorhoofd zit zelf op 6,5 cm ofz op selfies lijkt t inderdaad geaccentueerd🙄

Oud topic, slotje