Voorhoofd Rimpels

Weet iemand of je van te vaak je voorhoofd krabben, je sneller rimpels kan krijgen?

Nee. Je krijgt rimpels vooral als je de huid op een bepaalde manier aanduwt, zoals fronsen. Maar er zijn zoveel meer factoren waardoor je rimpels krijgt. Veel in de zon zijn, roken, depressie (want je fronst meestal meer), te weinig slaap, erfelijke aanleg, etc. Je kunt het beste gewoon proberen zo gezond mogelijk te leven. En verder kun je er niet veel aan doen. Als je ouder wordt, krijg je ze nou eenmaal. :woman_shrugging:

1 like

Als je rimpels wil voorkomen gewoon dagelijks spf dragen.

Gewoon gezond leven, bijv. niet roken en niet te veel in de zon zitten. Verder dagcreme met spf gebruiken. Verder kun je niks doen. Grootste deel is erfelijk. Dus, blijf gewoon lachen en fronsen. Daar krijg je volgens mij geen rimpels van. Op je voorhoofd krabbel krijg je ook geen rimpels van, maar misschien wel een beschadigde huid. Dus, beter niet doen of het onderliggende probleem van het krabbel aanpakken.

1 like

Grootste oorzaak van rimpels is beschadiging door de zon.

Dagcreme met spf is vaak niet sterk genoeg, beter een aparte zonnebrand. En om de twee / zoveel uur herhalen. Althans, dat doe ik. Maar ik draag geen foundation dus dat scheelt. :slight_smile:

Benieuwd of je je er zorgen over maakt?

Volgens mij helpen crémes echt totaal niet. Misschien dat je huid er soepeler of matter van wordt, maar ik geloof niet dat het helpt rimpels voorkomen.

Retinol werkt wel. Maar met hydraterende crème is het vooral dat als je aanleg hebt voor een droge huid, het goed is om die soepel te houden om meer rimpels te voorkomen.

Maar het zal het ‘grote’ verschil niet maken, nee.