voorgoed uit nl?!

zijn er mensen die na hun studie ofzo, voorgoed weg uit nl gaan??
mag ik weten waarom?
en zijn er ook mensen die gaan studeren in het buitenland??

Niet voorgoed, nee, maar ik zou wel graag een jaar vrijwilligerswerk gaan doen in de derde wereld.

Nee, dat zou ik niet zo snel doen. Ik hou toch wel van Nederland. Als ik terug kom van een vakantie in het buitenland, ben ik altijd toch weer blij thuis te zijn en bv. weer hagelslag en spekuloos op mijn Nederlandse boterham te smeren.

Ik zou ook niet voorgoed weggaan, maar ik zou wel voor men stage naar het buitenland gaan, gewoon voor de ervaring en om de taal te leren & de cultuur ja uh te bestuderen ofzo kweet niet hoe je het wilt noemen.

En een vriendin van me doet momenteeel een jaar High School in Amerika, ze doet dat ook voor de ervaring die ze daarmee opdoet…

ik zou dat wel graag willen ja.
ik krijg steeds meer door dat ik niks heb met nederland.
altijd als ik terug kom van vakantie, baal ik ontzettend.
en na mijn rondreis door Maleisie zie ik helemaal hoe respectloos en ongastvrij de nederlanders eigelijk zijn.
geef mij maar een land waar het lekker warm is en alles een stuk relaxer gaat.
maar ik ga na de 6e (als het volgens plan gaat) eerst een jaar spaans leren in costa rica, en als dat bevalt… wie weet!

Ik zou niet voorgoed weg willen, maar ik wil sowieso meer van de wereld zien. Dus een jaar reizen wil ik echt doen, als de mogelijkheid er financieel is.

@ Iloveyouornot; die ongastvrijheid heeft maar net te maken met waar je kijkt, mijn gezin is blijkbaar heel gastvrij, toen we nog een schoonmaakster hadden, zei die een keer dat we net een marrokaans gezin waren qua gastvrijheid. Maar er zullen ongetwijfeld ook gezinnen zijn waar dit niet zo is.

Nee, ik hou van Nederland, wel zou ik een jaartje ergens anders naar toe willen!

Vroeger was het ook altijd een droom van me om te emigreren. Ik zei altijd:
" Ja, als ik klaar ben met school, ga ik naar het buitenland, daar studeren, en wonen in een warm land" Maar nu, nu ik zelf in het buitenland woon, wil ik het liefst zo snel mogelijk weer terug :slightly_smiling_face:. De eerste 2 jaren waren eigenlijk best redelijk, maar daarna, je weet iets pas echt te waarderen, als je het niet meer hebt. Dus 1-2 jaren is het beste :slightly_smiling_face:

Een meisje uit mijn klas gaat immigreren naar Noorwegen, ik zou het zelf echt niet willen en ik denk dat ik gewoon altijd in Nederland blijf. Maar ik zie wel hoe het loopt!

Absoluut. Nederland is niet mijn land.

Opzich zou ik na school wel een jaar willen vertoeven op Hawaii of in Los Angeles.
In huisje aan het strand, beetje surfen, tekenen/schilderen, muziek maken.

En dan weer terug naar Nederland.

Ja ik spaar er al heel lang voor met me moeder , ik ga naar ny op me 18e op journalisme te studeren me moeder steunt me al. (=

Ik zou wel willen backpaken, in australie ofzo.
Of helpen in Afrika en andere arme landen.
Of gaan studeren in Amerika, dat lijkt me echt vet.

ik wil ook een jaar naar amerikaa ofzoo, wil echt niet me hele leven in Nederland blijven (a’)

tuurlijk, er zijn ook wel gastvrije mensen in nederland.
maar het merendeel is toch wel ongastvrij.
en wat ik ook bedoel.
het elkaar gewoon langs lopen op straat, en als je dan goedemorgen tegen een voorbijganger zegt, gewoon uit beleefdheid.
kijkt die gene je angstig aan alsof hij bang is dat je hem gaat aanvallen.
dat wil ik gewoon niet.
en ik heb wel ervaren dat dat in andere landen anders is.

heel veel mensen zeggen dat ze weg gaan/willen. Echt maar een heel klein deel doet dit voor meer dan een vakantie. Nog een kleiner deel emigreert voorgoed.

Ik ben van plan te gaan backpacken in Australië na mijn studie (over 2.5 jaar ongeveer). Ik wil dat dan doen met zo’n holiday work visa, zodat je legaal mag werken (als je zwart werkt in Australië en je bent niet Australisch mag je het land worden uitgezet) tijdens het reizen en ik het kan bekostigen zonder al mijn spaargeld op te hoeven te maken

Hahaha ja zo voel ik me altijd als ik word aangesproken door een onbekende :'3

Ik wil voor altijd in Nederland blijven, mits er geen problemen komen…

Ik zou het liefst in Ierland of Engeland gaan wonen, voor altijd, maar ik denk eerlijk gezegd dat dat een droom blijft.

Ik zou het wel willen denk ik. Niet meteen na mijn studie, maar het lijkt me wel fantastisch om bijvoorbeeld naar Zuid-Frankrijk of Spanje te emigreren omdat daar de cultuur en de leefgewoontes van de mensen me meer aanspreken, veel relaxter. Alleen weet ik natuurlijk niet of dat er ooit echt van komt of mogelijk is. Nog liever een 2e huis daar, maar daar moet je natuurlijk maar net financieel in staat voor zijn.