Voorgerecht kerst

Hoi allemaal!

Volgende week moet ik voor een soort kerstdiner het voorgerecht verzorgen. Het handigst is eigenlijk dat ik het voorgerecht van tevoren thuis maak en dat het dus koud gegeten kan worden. Ook het liefst zonder vlees en vis of dat ik het kan variëren, dus een aantal zonder vlees/vis maken en een aantal met vlees. Ik heb al een beetje gekeken op de site van allerhande maar ik vind het erg lastig om iets concreets te vinden en ik wil ook wel graag dat ik het er een beetje leuk uit kan laten zien!

Ik hoop dat jullie leuke suggesties voor me hebben! :slightly_smiling_face:

Wraps kan je van tevoren maken :slightly_smiling_face: Toast doet het ook altijd goed, als je daar plakjes worst bij doet, kaas en sausjes. Kruidekaas is er ook lekker op. Dit kun je heel feestelijk op je bord neerleggen :slightly_smiling_face: En ik vind meloen met ham ook lekker, en simpel :slightly_smiling_face: Dit kan je bovendien op meerdere manieren leuk maken, bovendien kan je ook meloen doen zonder ham en dat dan op een mooie manier snijden:

Misschien een beetje afgezaagd maar wat dacht je van een lekkere salade?

Muffins? Alleen dan met ei/avocado oid.
Soepje vind ik ook altijd wel lekker.

crostini of bruschetta

Bedankt voor de reacties! Er zitten wat leuke dingen tussen dus ik ga alles even bekijken. :slightly_smiling_face:

Je kunt ook een paar kleine amuses maken!

Een tapas schoteltje?