voordelen ouders scheiden

Mijn ouders gaan dus scheiden,
en ik ben er zoo erg kapot van.
We waren vandaag naar de Ikea gegaan en elke keer barstte ik in huilen uit, iedereen keek ook gelijk enzo.
Ik ben echt kapot.
Weet iemand hier voordelen van ?
Ik dus niet
Ik heb allemaal kastjes voor de deur gezet en allemaal eten en drinken verzameld & ik kom er pas uit als ze weer bij elkaar komen of als ze het nog gaan proberen.
Misschien een beetje raar, maar ik wil nu niemand om mij heen hebben…

Eh je wil dat je ouders voor jou bij elkaar blijven terwijl ze ongelukkig zijn samen? Right. Kun je daar nog lang blijven denk ik.

Anyway, je hebt 2 huizen dat is tof, als je gezeik hebt heb je maar één ouder ipv 2.

Ik heb gescheiden ouders. Het went vanzelf. Er zitten geen voordelen aan. Oké meer geld en spullen misschien, maar ik zie niet waarom iemand dit als iets goeds zou zien. Nou ja, misschien als er huiselijk geweld o.i.d in het spel was, maar anders niet.

En trouwens ik denk niet dat door deze actie van jou ze weer bij elkaar komen.

Snap wel dat je even alleen wilt zijn hoor.
Maar, ik denk niet dat het heel veel helpt als je je opsluit eigenlijk.
Meestal hebben je ouders het wel geprobeerd voordat ze het definitief hebben besloten.
Ik denk dat er eigenlijk zeker in het begin niet echt voordelen aanzitten…
Maar daar heb je toch eigenlijk niks aan? :flushed:

Sterkte meis!

Het voordeel is dat ze niet op elkaars lip zitten, terwijl ze eigenlijk willen scheiden

-

Ehm tja…
ik hoor van vrienden dat ze altijd erg verwend worden door beide ouders. dus je krijgt in principe meer ofzo? ik weet niet, ik heb er zelf geen ervaring mee.

Waarom moet een probleem toch altijd vergeleken worden met een erger probleem? Mijn moeder is pas overleden en je hoort mij toch ook niet zeggen: Wees blij dat je moeder niet overleden is?
Op dit moment voelt zij zich er gigantisch rot over en wil graag haar ei kwijt.

Er zijn geen voordelen, maar denk je eens in dat je ouders nu bij elkaar moeten blijven terwijl ze dit niet meer willen. Gun ze een nieuwe start en laat weten hoe je je erbij voelt, maar accepteer hun keuze.

Edit: Ik zie dat je het weggehaald hebt.

Ik zie op je profiel dat je nog wat jonger bent, dus ik snap je reactie wel :slightly_smiling_face: En waarschijnlijk snap je zelf ook wel dat het niet werkt, maar even alleen zijn is ook wel lekker.

Er zitten inderdaad geen echte ‘voordelen’ aan, maar sommige dingen kunnen af en toe best chill zijn als je eenmaal aan de situatie gewend bent!

• Hier wil je vast nog niks van weten, maar wie weet krijgen je ouders wel een hele leuke vriend/vriendin, dat kan echt heel gezellig zijn en het is echt leuk om je ouders weer verliefd en gelukkig te zien
  • Twee keer feestdagen en verjaardagen, dus ook dubbele cadeautjes
  • Waarschijnlijk mag je meer dan voorheen, want ze hebben een schuldgevoel :’)

Dit is in ieder geval mijn ervaring, ik hoop voor je dat je ouders op een rustige manier uit elkaar gaan! In dat geval went het uiteindelijk echt.

[size=8pt]HET WAS niet slim ik dacht niet na dus ik haalde het weer weg binnen 30 sec oke vergeet het

Ik vind het een beetje raar om voordelen op te gaan noemen van het feit dat je ouders gaan scheiden. Je kunt dan wel door beiden verwend worden, maar toch heel jammer dat ze niet meer bij elkaar zijn.
Maar het is toch beter als ze scheiden dan dat ze bij elkaar blijven en alsmaar ruzie maken?

Sterkte meis! Ik was zelf erg blij met de scheiding, dit omdat ik meteen de voordelen zag. Pas later kwam bij mij de klap… maar voordelen heeft het zeker.
Bedenk je dat je ouders niet meer samen willen leven en wil jij tussen die spanning zitten? Nee. Want die spanning kan behoorlijk uit de hand lopen, leiden tot ruzie’s die echt heel erg uit de hand kunnen lopen. Hier kan jij de dupe van worden.
Stress, spanning, een kutsfeer… het word er thuis niet gezelliger op.
Dus de voordelen zijn dat ze hier op tijd bij zijn en jou rust regelmaat en reinheid gunnen (de bekende 3 r’en). Dus in het belang van je ouders, je eventuele broers/zussen en vooral in jou, is dit echt het beste!
Je krijgt 2 woonplekken, maar wel 2 met een fijne aangename omgeving. Het word wennen, dat zeker! Maar je ouders krijgen beide een leven wat zij willen en waardoor jij met ouders te maken krijgt die gelukkig zijn.

Er zitten geen voordelen bij :wink:

Nou, geloof me je mag blij zijn dat ze scheiden. Nouja, niet het feit dat ze scheiden maar dat het thuis ten minste wat rustiger zal worden. Mijn ouders hebben al 1 jaar problemen maar mijn moeder en ik kunnen niet weg omdat ze onmogelijk genoeg geld kan verdienen voor ons beiden en ik ga voor geen goud bij mijn vader wonen. Ik heb nu geleerd om te leven met de bijna dagelijkse ruzies en geloof me ik wil graag dat mijn ouders zouden kunnen scheiden.
Ik denk gewoon dat het beter is voor iedereen als ze scheiden, ik weet niet hoe de situatie bij jou thuis is maar ik neem niet aan dat het heel leuk is. Nog heel veel sterkte ermee :slightly_smiling_face:

Hou je gemak is joh.

Allemaal heel erg bedankt,
alleen wat een paar vroegen.
We hebben ongeveer 1 x per dag ruzie soms ook niet,
inderdaad veel maar dan is het ook maar klein en meestal
tussen mij en mijn zusje …

Sterkte meisje :sob::muscle: :sob::muscle:

Ik snap dat het zwaar kut is, maar voordelen heb je zeker. Mijn ouders zin al 13 jaar uit elkaar, en ik ben 15 dus ik weet niet eens hoe het is om samenwonende ouders te hebben, en daarbij woont mijn vader ook nog eens ver weg dus zie ik hem weinig.
En er zijn genoeg voordelen!
Als je ruzie hebt met een van je ouders kan je altijd naar de andere gaan (en ook als de een geen lekkere koekjes meer in huis heeft :flushed: ),
je viert je verjaardag twee keer, dus twee keer taart, twee keer bezoek, twee keer cadeautjes,
je viert de feestdagen 2 keer, dus precies hetzelfde als met je verjaardag,
en wat ik het grootste voordeel vind:
Je hebt geen ruziënde ouders meer thuis!

Ik wil je wel veel sterkte wensen meid, het is niet makkelijk maar je komt er heus wel door heen, stay strong! :hugs:

Ben ik het niet mee eens. Als er constant ruzie is en ze houden niet meer van elkaar dan wordt dat alleen maar minder en de ruzies alleen maar erger en daar is niemand bij gebaat.