Voordelen 1040 uren norm

Hee,

Ik moet een discussie voeren over de 1040 urennorm en ik moet voor zijn.
Ik kan alleen niet echt voordelen bedenken :s, hebben jullie er een paar?

up

Als je de 1040 uur invult met allemaal daadwerkelijk nuttige vakken en ervoor zorgt dat leerlingen dan goed kunnen leren/studeren dat ze goede cijfers halen en de stof goed tot zich kunnen nemen, is de 1040 uren norm denk ik wel een voordeel. Leerlingen halen hogere cijfers, weten dingen beter, dara is niets negatiefs aan.

Verder weet ik niet echt een voordeel: Misschien googlen, doe ik ook altijd bij een debat en dergelijke.

Ik heb al gegoogled, maar ik kan alleen maar nadelen vinden…
in ieder geval bedankt :]

Misschien dat leerlingen dan niet buiten gaan hangen maar naar school gaan?

Verder kan ik ook alleen maar nadelen bedenken xD

Misschien kun je nog zeggen dat ze dan beter wennen aan de 40urige werkweek die ze later krijgen als ze een beroep uitvoeren?

op dit moment kan ik echt de voordelen er niet van zien :’)

Zelf zie ik er niet echt de voordelen van.
Maar de leerlingen hebben meer tijd om meer te leren omdat ze langer op school zitten.
Ze hangen minder rond op straat omdat ze minder vrije tijd hebben (hiervoor was het teveel zeg maar :stuck_out_tongue:)

Kan er niet echt voordelen in zien, maar als je toch iets moet hebben:
-Meer les=Meer kennis, wat te pas zou kunnen komen bij het examen
-Misschien meer tijd voor stage-lopen?

Beetje Dubbel?

Kinderen kunnen meer leren, en dat kan handig zijn voor hun vervolgstudie. Vervolgens kunnen ze later een goede baan krijgen & misschien wel nieuwe dingen uitvinden. Nieuwe medicijnen oid, voor ziektes. Misschien zijn we dan zelfs wel zo slim, dat we kanker helemaal kunnnen genezen! (Dat er niemand meer dood aan gaat.)

De norm is nu 1000 uur in de bovenbouw. Dus 40 uur extra per jaar komt er op neer dat je maar 1 uur per week extra hebt, dus eigenljk stelt het niet zo veel voor. Maar dat even terzijde.

Bij veel vakken worden door verschillende reden vertragingen opgelopen door het schooljaar heen. Dus die 40 uur extra kunnen gebruikt worden om achterstanden in te halen die klassen opgelopen hebben.
Ook kunnen die 40 uren bijvoorbeeld gebruikt worden om bijles te geven aan leerlingen in hun slechtste vakken.

Bijna niemand weet wat die 1040 uren norm is, en maar protesteren, echt stom. :’)

Het moest er onder andere voor zorgen dat scholen meer hun best zouden doen om tussenuren door uitvallende leraren beter op te vangen in plaats van de leerlingen vrij te geven. Dat is toch best prettig? Niet meer zo veel gaten in je rooster…

Ik zou het niet weten want mijn school zit ver over die 1040 heen, niet dat we goed les krijgen ofzo… :’)

Er bestaan geen voordelen hiervoor.
alleen heel veel nadelen.

Oh? Waarvan het enige nadeel dat je dan één dag in de week een uurtje later uit bent?

zij er niet o_O

hallo? langer op school, dat is toch al een voordeel…

Wat moeten jongeren anders doen? Zelf hun tijd opvullen? Bij 1/3 gaat dat wel goed, bij de rest niet (want zien dat veel werken veel geld oplevert → drop out’s).

Maar ik bedoel, dat je dit niet zelf kan bedenken??