Voorbestemd?

Op internet kom ik vaak verhalen tegen, die volgens hun waargebeurd zijn. Dit gaat dan over ‘voorbestemde liefde’.
Zou dat nou echt bestaan, voorbestemde liefde/het lot?

Ik denk dat zij het meer zo voelen, maar dat het niet écht bestaat.

Nee. Als je wil weten waarom moet je bij schrijfsels mijn dingetje lezen, echt heel toevallig ben ik mijn ideeën daar over nu aan het opschrijven :stuck_out_tongue:

Dit klinkt als reclame maar heb geen zin om te spoilen.

Dus het bestaat gewoon niet?

Ik weet het niet. Soms denk ik van wel. Mijn vriend is van de andere kant van het land hier komen wonen, ging naar dezelfde jeugdbeweging als ik en ik zag hem plots oooveral. Ik vind het wel een leuk idee om te geloven dat mijn vriend en ik voorbestemd waren voor elkaar.
Maar langs de andere kant kan het ook gewoon zijn dat ik een leuke jongen uit de buurt heb leren kennen en hard aan mijn relatie werk zodat ik bij hem blijf.

Ik heb dit topic niet geopend voor mijn situatie hoor, ik vroeg me het al een lange tijd af :’)
Maar nu ik jou verhaal lees, ik dacht het namelijk ook, ik heb 'm leren kennen via internet. Ik vond het gewoon toeval dat we op dezelfde tijd, op dezelfde site zaten zegmaar. En nu is hij weer terug, ofnouja we hebben contact haha.

‘Voorbestemde liefde’ weet ik niet of ik daar echt in geloof. Wel in liefde op het eerste gezicht. Kun je eigenlijk wel een beetje met elkaar vergelijken, maar liefde op het eerste gezicht weet je dat dat echt kan zijn, voorbestemd kom je pas na een tijdje te weten of dat echt zo is, haha.

Ik leerde mijn huidige vriend kennen doordat hij was blijven zitten en dus bij mij in de klas kwam. Ik zag hem en het eerste wat ik dacht was: ‘hij wordt mijn vriendje!’ En ik had gelijk hoor… Dus ik geloof er wel een beetje in. We zijn al 4 jaar bij elkaar, maar dat wil nog niet zeggen dat het echt voorbestemd is haha!

^ Dat is lief.
Ja, we zullen ook nooit weten of het bestaat maar ben wel benieuwd hoe de meiden hier erover denken.

Ik weet eigenlijk niet of ik daar in geloof. Als ik denk aan hoe ik mijn vriend heb ontmoet is het misschien wel ‘voorbestemd’ geweest:

Ik ben een keer blijven zitten, en ik kwam hem toevallig tegen toen hij voor mijn klaslokaal een tussenuur had. Hij lachtte heel lief naar me en heeft een hele zoektocht gehouden om me te vinden op hyves (dat gebruikte iedereen toen nog haha). Toen msn, sms en zo zijn we samen gekomen :slightly_smiling_face:. Soms denk ik wel: wat als ik niet was blijven zitten, dan had ik hem misschien niet ontmoet omdat ik in een ander lokaal zou zitten. Maar aan de andere kant: misschien was ik hem ergens anders op school dan wel tegen gekomen.

En er zijn nog een paar dingen waardoor ik het zo toevallig is dat ik nu met m’n vriend samen ben.

Dus ik weet eigenlijk niet precies hoe ik hier over denk haha.

Up

Ja het bestaat.

Tearjerkers, vertel haha :grinning:

Nee bestaat niet. Dan moet je toch eerst met al de potentiële mensen (die bij jou passen qua innerlijk, uiterlijk, interesses etc.) ontmoet hebben? Dat lukt je nevernooit want de wereld is te groot daarvoor. Ik denk dat je het gevoel van ‘wij zijn voor elkaar gemaakt’ wel kunt hebben, heb ik nu ook met m’n vriend, maar dat het niet bestaat. Is allemaal bedacht om de wereld iets mooier te doen laten lijken… Gok ik :wink:

Ik hoop het, want dat zou betekenen dat als iemand echt bij je hoort je toch met diegene eindigt… maar ik geloof er niet in helaas.

^ Dat zou inderdaad wel mooi zijn haha!

Ik weet niet of het echt bestaat. Hoe vaak hoor je mensen ook wel niet zeggen dat die gene de ‘‘ware’’ is, wat duidelijk niet het geval is achteraf. Die verhalen kunnen heus wel waar zijn, maar dan dankzij heel veel toeval en geluk. Ik geloof er niet in dat het ‘‘lot’’ hen bij elkaar heeft gebracht bijvoorbeeld.

Ik hoop dat het bestaat. Maar het is niet echt dat ik er in geloof. Net zoals liefde op het eerste gezicht, hoe kan je nou binnen een paar secondes verliefd worden op iemand die je nét hebt gezien en niet kent?

Ik geloof er niet in, als je in een relatie zit zal het vast zo wel voelen… Maar anders is iedereen wel voorbestemd voor elkaar. Kan je bij iedereen zeggen oh als ik toen niet op die verjaardag was dan… Als ik toen niet daarheen was dan… Als ik niet naar deze school was gegaan dan…

Ik denk niet dat het iets is wat kan bestaan of niet bestaan. Maar je kan er wel in geloven of niet in geloven. Zelf weet ik het niet, voorbestemd denk ik niet. Maar je kan wel een of andere soulmate vinden denk ik.