Voor wie heb jij respect?

Voor wie heb jij respect? Bijvoorbeeld voor iemand die een oorlog heeft overleefd en zijn familie is kwijtgeraakt en toch probeert door te gaan, of misschien je beste vriendin, je ouders of misschien jezelf.

Mijn eigen ouders, door hoe ze in het leven staan.

en mn oma

Een goede vriendin van me, die ondanks het verlies van haar vader zo ongelooflijk goed doorgaat met het leven.

Eigenlijk voor alle mensen, tenzij ze iets gedaan hebben zodat ze het voor me vergald hebben en ik geen respect meer voor ze kán hebben.

Mijn oma, omdat ze altijd positief in het leven stond ondanks al die narigheid die ze steeds weer over haar heen kreeg.

En voor mijn beste vriendin omdat ik weet dat ze het vaak moeilijk heeft. Laatst zei ze dat ze over zelfmoord nadacht (door stemmingswisselingen van medicijnen) en toen dacht ze aan mij en aan haar ouders en deed ze het niet.

Eigenlijk heb ik ook wel respect voor mezelf omdat ik echt een rotleven heb en het niet op andere mensen probeer af te reageren en al mijn problemen eerst zelf probeer op te lossen. Hoe vreselijk ik mij ook voel ik blijf altijd lief en aardig doen tegen mensen.

een vriendin van me, die ondanks haar vader is overleden, gewoon positief blijft en doorgaat met het leven

Mijn mams, die is een supermoeder :")

mijn ouders en broers en zus
mijn vrienden
mijn trainers
mijn docenten

Verder voor mensen die een ernstige ziekte hebben (gehad) en toch zijn blijven doorgegaan. En mensen die ooit ongewild een oorlog hebben meegemaakt.

Mijn ouders, gewoon voor alles wat ze voor me gedaan hebben wat ik eigenlijk niet verdiende.

Mi Madre.

Voor m’n moeder en m’n opa & oma.

Voor mijn mams en ook voor haar vriend.

En een diep respect voor Sanguine ,Milolove en Beertjeschips en Dolochov.

Mijn moeder, omdat ze enorm zorgzaam is en altijd behulpzaam is.
Mijn vader, omdat hij een harde werker en doorzetter is.
Mijn tantes, omdat ze ondanks tegenslagen allebei positief in het leven staan.

Mijn oma. Nadat mijn opa 2 jaar terug is overleden leek het er een hele tijd op dat ze het niet zou gaan redden emotioneel gezien. Maar ze lijkt nu sterker dan ooit en gaat weer volop de deur uit en naar familie.

mijn moeder en voor mensen die hun leven volledig (en vrijwillig) wijden aan het helpen van andere mensen en dieren.

Eigenlijk voor veel mensen. Teveel om hier allemaal op te noemen :’)

Mijn beste vriendin die, terwijl haar moeder kort is overleden nog steeds even opgewekt is als altijd. En dat ze nog steeds zichzelf blijft tussen alle veranderingen die ze heeft moeten doormaken.

Mijn moeder, hoe ze zich door alle moeilijkheden door heeft gewerkt, mijn familie en voor verder iedereen die het verdient.