Voor of tegen?

Hoihoi,
ik heb morgen een discussie voor engels en we hebben de volgende stellingen:
Je moet minstens 18 jaar zijn om alcohol te mogen drinken.

&

De doodstraf moet worden afgeschaft.

Voor deze 2 stellinge heb ik voors&tegens nodig,

weten jullie een paar goede voors&tegens?

xx.

Over dat van 18 jaar had ik me betoog Nederlands. Ik ben alleen vergeten wat ik had… ;$

Upje dus. :grinning:

dat van 18 jaar kun je gebruiken : het zal niets uitmaken omdat iemand van 18 ook drank kan kopen voor een jonger persoon. :slightly_smiling_face:

Je moet minstens 18 jaar zijn om alcohol te mogen drinken
Nee want het gaat toch niet helpen jongeren komen er toch wel aan en vanaf je 17 mag je werken en als je dan in een winkel werkt kom je er toch wel aan dus .

Ja want er zijn hele erge mensen op de werled bij. Khadafi maar er zijn ook mensen die gewoon om die mensen geven bijv. zijn vrouwen zijn kinderen zijn broers zussen.

ik heb vorige jaar een presentatie gedaan over de doodstraf bijnederlands. ik heb nog wel wat tegen argumenten.

Je moet minstens 18 jaar zijn om alcohol te mogen drinken.
Zoals Rianne al zei. Ik denk dat je er toch wel anders aan komt als je jonger betn dan 18.

De verklaring van de rechten van de mens: iedereen heeft recht op leven.
•Ik vind dat je mensen moet laten lijden in de gevangenis. Als je de doodstraf doet lijdt diegene minder, dan dat hij in de gevangenis zit.

upje

alcohol
tegen; protest, illegaal gedoe dat ouderen het voor jongeren kopen, nog meer bureaucratie, overheid wil dit eigenlijk niet want drank brengt extra accijnzen(belasting) in het laatje
voor; het is beter want jongeren drinken soms echt te veel, minder ongelukken/het-ziekenhuis-in-zuipen-gevallen wat de kosten in de zorg vermindert.

doodstraf
voor; mensen die levenslang in de gevangenis zitten kosten de staat alleen maar heel veel geld en hebben geen nuttige functie in de maatschappij
tegen; iedereen heeft recht op leven, er is een kans dat iemand onschuldig vastzit, misdadigers moeten gestraft worden en hun geweten moet aan ze gaan knagen. als ze dood zijn zijn ze meteen overal vanaf

alcohol. tegen je hersenen zijn eerder nog niet volgroeid.
voor. mensen gaan eerder toch wel drinken dus we kunnen het beter legaal maken.

doodstraf.
voor. mensen die de doodstraf krijgen hebben geen enkele kans meer ze zijn immers dood, geen kans meer op vrijlating.
tegen. Sommige zijn idd onschuldig het is niet aan ons om het te bepalen.