Hee meiden,
Ik heb een vriendje die nogal een zware kettingroker is. Voor mij helemaal geen probleem, heb het zelf gedaan (ben gestopt) ik vind het dan ook helemaal niet erg dat hij in mijn bijzijn eentje opsteekt. Heel zijn familie rookt ook en ze zitten dan gewoon thuis allemaal te roken. Waardoor ik dus zelf altijd naar de sigarettengeur ruik als ik thuis kom.
Mijn ouders / zus zitten dan de hélé tijd te mekkeren dat hij moet stoppen, dat ik zelf terug ben beginnen roken en dat hij niet in mijn bijzijn mag roken. Ik heb hen heel duidelijk gezegd dat ik niet meer rook & dat ik het ook helemaal geen probleem vind. Nu zitten ze te zeggen dat hij niet genoeg van mij houd, want anders zou hij dat niet doen in mijn bijzijn. Halen ze het voorbeeld van mijn zus ex vriendje naar boven, dat hij NOOIT rookte in haar bijzijn. Het is zooo frustrerend, dat is gewoon niet te vergelijken vind ik. (zijn familie rookte niet en mijn zus haat rokers)
Moet ik nu tegen heel zijn familie zeggen dat ze niet mogen roken als ik bij hem ben? Moet ik nu zeggen dat hij moet stoppen voor mijn ouders, zodat ik niet stink naar die geur?
(sorry voor lang verhaal ^^)