Voor mij geen probleem dat vriendje rookt, voor ouders wel

Hee meiden,
Ik heb een vriendje die nogal een zware kettingroker is. Voor mij helemaal geen probleem, heb het zelf gedaan (ben gestopt) ik vind het dan ook helemaal niet erg dat hij in mijn bijzijn eentje opsteekt. Heel zijn familie rookt ook en ze zitten dan gewoon thuis allemaal te roken. Waardoor ik dus zelf altijd naar de sigarettengeur ruik als ik thuis kom.

Mijn ouders / zus zitten dan de hélé tijd te mekkeren dat hij moet stoppen, dat ik zelf terug ben beginnen roken en dat hij niet in mijn bijzijn mag roken. Ik heb hen heel duidelijk gezegd dat ik niet meer rook & dat ik het ook helemaal geen probleem vind. Nu zitten ze te zeggen dat hij niet genoeg van mij houd, want anders zou hij dat niet doen in mijn bijzijn. Halen ze het voorbeeld van mijn zus ex vriendje naar boven, dat hij NOOIT rookte in haar bijzijn. Het is zooo frustrerend, dat is gewoon niet te vergelijken vind ik. (zijn familie rookte niet en mijn zus haat rokers)
Moet ik nu tegen heel zijn familie zeggen dat ze niet mogen roken als ik bij hem ben? Moet ik nu zeggen dat hij moet stoppen voor mijn ouders, zodat ik niet stink naar die geur?
(sorry voor lang verhaal ^^)

Kun je niet aan je vriendje vragen of hij eraan denkt om te stoppen met roken of zo? Of vertel hem gewoon hoe jouw ouders hierover denken en probeer het dan samen op te lossen…

@ Niptuck
[was ik vergeten te typen] Hij had vorige week wel gezegd dat hij het wou proberen, en daar waren ze hier erg blij om. maar ze begrijpen ook niet dat zijn ouders roken & dat stoppen niet in 1 week gaat…

Ik zou het niets vinden om met iemand te zoenen die gerookt heeft ;s

heb je hem verteld wat jouwn ouders er van vinden?

Ik snap het probleem van je ouders niet zo, als jij er geen problemen mee hebt, waarom zeuren zij er dan over? Zolang hij niet in het huis van je ouders rookt of waar zij bij zijn, lijkt het mij niet zo’n probleem.

Ja dit heb ik dus ook !
Mijn vriendje rookt ook, niet echt mega veel, maar hij rookt toch wel behoorlijk wat op een dag.
Ik heb zelf ook gerookt maar ben gestopt.
Mijn moeder (ouders zijn gescheiden, ik woon bij haar), heeft vroeger ook gerookt, maar is er nu zwaar op tegen.
Mijn moeder vind het niet kunnen dat hij rookt, en wil dat hij stopt. ( ze vind hem verder gewoon heel aardig, gelukkig ! )
Maar laatst had ze zijn sigaretten verstopt !! *schaamschaam*
echt joh, ik schaamde me dood naar mn vriend toe !
Moet ze niet nog een keer doen xD
Maarja, ik denk dat je er verder weinig tegen kunt doen, ouders zijn nu eenmaal gewoon verschrikkelijke zeuren.

kun je je ouders niet wijsmaken dat hij is gestopt. En dan niet je vriendje laten roken in hun zicht natuurlijk

Ik vind het maar stom, sowieso moeten ze er niet tegen JOU over zeuren want jij kan hier helemaal niets aan doen toch.
Als je er wat op tegen hebben kunnen ze het altijd nog aan je vriendje vragen.

Laat hem leven.

Wat een gezeur…
Het is zijn leven, niet van je ouders/zus ect. Je kan het hem niet verbieden aangezien HIJ het zelf doet. Mijn vriend rookt ook, tot ergenis van mij. Ik heb dat liever niet, maar hij moet het zelf weten. Hij is zelf al geminderd met shagg roken en nu is het sigaretten.

Maar, praat nogmaals goed met je ouders, want dit is niet normaal vind ik

[b]Dankje voor jullie reacties meiden!
Had niet verwacht dat er nog meiden in deze situatie zitten/zaten of dat jullie er hetzelfde over denken.
Ik snap idd mijn ouders ook niet. hij rookt ook niet in het bijzijn van mijn ouders, dus waar maken ze zich druk over?

en ik heb hem wel verteld wat mijn ouders ervan vonden & hij zei net zelfde als mij. hij snapt het zelf helemaal niet.
Ik ga hen ook niet wijsmaken dat hij gestopt is, vind ik eerder liegen tegen mijn ouders.

Ik denk dat ik het gewoon zo laat, en niet eis dat hij moet stoppen. mijn ouders gaan mss wel inzien dat hij wél van mij houd, ookal rookt hij in mijn bijzijn…
Of moet ik er eerder mee gaan praten?[/b]

jouw ouders moeten hem toch accepteren, wat is er nou zo ontzettend erg aan iemand die rookt? :blush: ik kan me best voorstellen dat de geur etc niet lekker is, maar dan zou je eventueel ook nog deo ofzo kunnen opspuiten toch? wel lief dat hij wil proberen te stoppen trouwens! succes, komt wel goed. liefs!

Ze hebben er niks mee te maken.

Als hij echt van je houdt snapt hij dat je ouders belangrijk voor je
zijn en als hij dus echt van je houdt stopt hij wel, of op z’n minst
proberen met stoppen. iedereen kan stoppen, wilskracht is alles