Voor mensen die van raadsels houden.

Ik weet niet zeker of dit het juiste topic is, maar ik ga ervan uit dat het niet bij spelletjes, lifestyle of een ander moet.

Ik vertel tegenwoordig vaak een raadsel dat een vroegere vriend me ooit zei, waarvoor hij huisarrest had gekregen (omdat het antwoord zo dom is). Heel weinig mensen raden het, dus daarom dat ik me afvroeg hoeveel mensen het nu zouden raden. (:

Het raadsel:
Er is een meer met drie eendjes en een boot. Verder mag/kan er niets op (of van) het meer.
De drie eendjes zwemmen in een rij achter elkaar. Het eerste eendje zegt “Er zijn geen eendjes voor me, twee eendjes achter me”. Daarop zegt het tweede eendje “Er is één eendje voor me, en één eendje achter me”. Het derde zegt “Er zijn twee eendjes voor me, geen achter me”.
De boot vaart ondertussen voorbij de eendjes, en ze blijven in een rijtje achter elkaar zwemmen.
Het eerste eendje zegt weer “Er zijn geen eendjes voor me, twee achter me”. Het tweede zegt dat er één eendje voor hem zwemt, en eentje achter hem. Het derde zegt “Er zijn twee eendjes voor me, en er is één één eendje achter me”.
Hoe kan dat laatste?

En nee, er is niets van de boot gevallen, en aangezien het kleine eendjes zijn hebben ze geen eitje gelegd. :’)

Dat laatste eendje zwom gewoon niet in de rij.

De 3e vergat de g voor ‘één’ uit te spreken.

Pffff… normaal ben ik hier best goed in maar ik heb GEEEEEN idee. Nog even nadenken haha.

Ja dat is het idd!

correctie die van die G vergeten uit te spreken vind ik wel goed :’)

Het eendje ziet dubbel?

@JustxDreaming: Haha, die had ik nog niet gehoord! Wel goed gevonden, maar dat is het antwoord niet.

En verder is het juiste antwoord ook nog niet gezegd. ;p

Ah jammer haha.

Of het eendje keek in het water en zag de weerspiegeling.

De boot vaarde achterlangs bij de eendjes en die boot heet een een eendje?

De boot had een eendenpak aangetrokken en was achter de eendjes gaan varen.

1 eendje zat op de laatste eend en toen ging hij zwemmen.

Nope!

het eendje stottert?

Haha ik zie het zo voor me.

Eendjes kunnen niet praten?

wahahah ze varen/zwemmen op een hele rare manier in een rondje ofzo whahah ik weet et niet

Moeder eend is aan komen vliegen?

Dit zijn speciale eendjes die wel kunnen praten. ;p

@HereIam nee want dan zou er als nog 1 eendje achter hem zwemmen. maar dat is niet zo :’)

Uhm ze zwemmen in een rondje?
Oh nee want ze ‘blijven in een rijtje zwemmen’