Ik weet niet zeker of dit het juiste topic is, maar ik ga ervan uit dat het niet bij spelletjes, lifestyle of een ander moet.
Ik vertel tegenwoordig vaak een raadsel dat een vroegere vriend me ooit zei, waarvoor hij huisarrest had gekregen (omdat het antwoord zo dom is). Heel weinig mensen raden het, dus daarom dat ik me afvroeg hoeveel mensen het nu zouden raden. (:
Het raadsel:
Er is een meer met drie eendjes en een boot. Verder mag/kan er niets op (of van) het meer.
De drie eendjes zwemmen in een rij achter elkaar. Het eerste eendje zegt “Er zijn geen eendjes voor me, twee eendjes achter me”. Daarop zegt het tweede eendje “Er is één eendje voor me, en één eendje achter me”. Het derde zegt “Er zijn twee eendjes voor me, geen achter me”.
De boot vaart ondertussen voorbij de eendjes, en ze blijven in een rijtje achter elkaar zwemmen.
Het eerste eendje zegt weer “Er zijn geen eendjes voor me, twee achter me”. Het tweede zegt dat er één eendje voor hem zwemt, en eentje achter hem. Het derde zegt “Er zijn twee eendjes voor me, en er is één één eendje achter me”.
Hoe kan dat laatste?
En nee, er is niets van de boot gevallen, en aangezien het kleine eendjes zijn hebben ze geen eitje gelegd. :’)