Voor meerdere studies aanmelden

Hoi!

Het is natuurlijk al bijna 1 mei maar ik ben er nog steeds niet 100% over uit welke studie ik volgend jaar wil doen. Nu las ik dit op studielink.nl:

“Je kunt in Studielink totaal vier verzoeken tot inschrijving doen per studiejaar. Hiervan mag maximaal één een lotingopleiding zijn. Dit is wettelijk zo bepaald. Je kunt dus naast de lotingstudie nog voor drie opleidingen met een vrije instroom een verzoek tot inschrijving doen.”

Betekent dit dat ik me vandaag voor verschillende bachelors aan kan melden, na 1 mei nog een keuze kan maken en me voor de andere studies weer af kan melden?

Ik wil dit natuurlijk wel graag zeker weten zodat ik straks geen collegegeld voor meerdere studies moet betalen ofzoiets. Ik weet ook niet tot wanneer je je dan af kan melden?

Ja, je kan later beslissen welke studie je dan echt gaat doen. Volgens mij heb je daarvoor de tijd tot 1 september, zolang je je maar voor 1 mei aanmeldt.

Je kan je echt nog heel lang afmelden voor een studie, tot het schooljaar begonnen is volgens mij. Dus het is inderdaad slim als je je nu voor een paar opleidingen inschrijft en je weer uitschrijft als je zeker weet wat je wilt gaan doen.
Ik weet ook dat niet alle scholen moeilijk doen als je je na 1 mei nog inschrijft, maar het is niet handig om daar vanuit te gaan :’)

Oh geweldig, bedankt allebei!

Maar je moet wel rekening houden dat je aan matching etc moet meedoen :cold_sweat:

Ik heb het echt gehad met studielink en die BS eromheen. Altijd stress en problemen

Ik heb geen problemen met studielink
try harder