Voor iedereen met een (ex-)vriend. Privacy vragenlijstje.

Hoi.
Ik zat laatst in de trein, en ik hoorde 2 meisjes praten over wat ze allemaal hadden gelezen in de smsjes van hun vriend. Daar zaten ze gewoon stiekem in te kijken als hij even aan het douchen was. Ik persoonlijk vond ik dit echt schandalig, en was benieuwd of meer mensen zo waren.

Dus. Vragenlijstje.

1. Lees jij de smsjes/emails van je vriend?
  2. Zoja, heb je daar toestemming voor?
  3. Leest hij jouw smsjes/emails?
  4. Zoja, heb je hem daar toestemming voor gegeven?
  5. Vind jij dat het moet kunnen, stiekem elkaars smsjes lezen?
  6. Staan er berichten in jouw inbox waarvan je écht niet wilt dat hij ze leest, en waarom dan niet?
  7. Heb je sowieso de behoefte om continu te weten waar je vriend is, en met wie, etc.?

Ik persoonlijk vind dit echt te achterlijk voor woorden, en zal nooit de berichten van mijn vriend lezen als hij niet wilt dat ik dit doe. Hij mag 't wel bij mij doen, al heb ik liever niet dat hij het leest als ik er niet bij ben.

Hier was ik even benieuwd naar. Brand los. : )

Ach kom. 29x keer bekeken en niiiiiemand met een vriendje?

Nee
    Nee
    Nee
    Nee
    Nee, ik heb genoeg vertrouwen in hem om zijn sms’jes niet te hoeven lezen
  6. Staan er berichten in jouw inbox waarvan je écht niet wilt dat hij ze leest, en waarom dan niet?
    Neehoor
  7. Heb je sowieso de behoefte om continu te weten waar je vriend is, en met wie, etc.?
    Nee, dat vind ik onzin. Hij is oud genoeg om zelf te weten wat hij doet.

He Morrison, je bent net zo saai als ik. :")

Nee, niet echt. Als hij naast me zit en hij krijgt sms lees ik wel mee, maar meestal vertelt hij eigenlijk zelf waar het over gaat. Z’n mail is hetzelfde. Maar hij krijgt ook niet zoveel interessants dus. :stuck_out_tongue:
    Jup
    Nee, ongeveer hetzelfde als ik bij hem.
    Jupp
    Nee stiekem niet. Als het goed is heb je niets voor elkaar te verbergen toch?
    Hehe ja eigenlijk wel. Smsjes naar vriendinnen enzo, die over hem gaan… Of over gewoon andere domme dingen.
    O nee hoor absoluut niet. Ben gelukkig ook niet jaloers aangelegd enzo:angel:

Eigenlijk denk ik dat als je elkaar écht vertrouwt het niet nodig is om elkaars smsjes enzo te lezen… Als je dat gaat doen is er denk ik iets mis in je relatie, toch?

Haha, joepie. :wink:

Nope, alleen als hij ze toevallig aan mij laat zien
Nvt
Nee, alleen als ik ze aan hem laat zien.
Nvt
Nee
Nee
Nee, hij heeft zijn eigen leven en ik ook.

Ja
    Yes
    Ja ik heb niks te verbergen~
    Of course
    Stiekem niet … als je iets wilt lezen eerst vragen
    Die mails heb ik al lang verwijderd… verleden tijd.
    Nee, ik vertrouw hem. Hij verteld zelf wel waar hij is enz :3

Nee, maar heb ik wel in een periode gedaan waar hij veel deed liegen
Ja
Ja
Ja ik heb toch niks voor hem te verbergen
Niet stiekem nee maar ik vind wel dat je elkaars smsjes kunt lezen
Nee
Nee, maar hij verteld dat allemaal al uit zichzelf

Ik ben er zo een die het wel doet. Met redenen… Met ex-en nooit gedaan, geen behoefte, niet netjes etc. Ook omdat ik ze vertrouwde.
Snijboon heeft een goed punt, als je het doet dan klopt er iets niet in je relatie

smsjes soms, heb tijdje geleden dingen toevallig gezien toen hij bezig was met z’n telefoon… Bleek niet helemaal in de haak te zijn, toen ben ik gaan checken.
    Als ik er naar vraag ja, maar dan ben ik de ‘boeman’
    Niet dat ik weet
    Ja
    Nee eigenlijk niet, maar in zijn geval gaat het veel te ver, afspreken met andere meiden etc. Maar het is zeker niet oke
    Voor mijzelf niet, maar er staan wel privé dingen van vrienden in… Dus tegenover hen kan het eigenlijk niet.
    De behoefte wel ja de laatste tijd wel, omdat ik hem blijkbaar niet kan vertrouwen. Controleer hem echter niet, ga hem niet zomaar bellen oid. Alleen af en toe die smsjes dus… Wat altijd shocking is, weet niet wat ik met hem aan moet eigenlijk
    Wel een keer gedaan omdat hij zijn telefoon leuker vond dan ik. En der stond wel wat raars tussen. Gelukkig was het van tv -.- (zo’n vrouw die geld verdient door vieze smsjes te sturen, naja ik was alleen al opgelucht dat het niet iemand was die hij kent).
    Ja/nee. Hij zei; ja je mag alles lezen echt waar ik heb niks te verbergen.
    Weet ik niet
    Als hij dat wilt lezen dan gaat hij zijn gang maar, ik heb bijna alleen smsjes van hem.
    Eigenlijk is het wel fout.
    Nee
    Nee.

ohjee Brenn, klinkt niet goed?

Nee is het ook niet helaas… Kwam er gister achter dat hij zo’n meisje (waar hij steeds al mee smst ‘xxx hvj’ en dat soort dingen) had uitgenodigd in zijn huis… Hij woont op zichzelf dus niemand die het hoeft te merken. En dan niets zeggen tegen me, terwijl we afgesproken hebben om al dat soort dingen te vertellen, wat niet meer dan logisch is… Maar kan hem eigenlijk niet confronteren met deze smsjes omdat ik natuurlijk fout ben met het lezen er van. Dilemma’s :s
Maar het speelt allemaal al langer, ging er alleen van uit dat het over was

ahhhh sterkte :frowning_face:
Lijkt me niet echt een fijne jongen dan… Misschien een keer iets zeggen in de trant van: ‘Goh, ehm… dat in het verleden, is dat zeker weten over?’
Aangezien je zegt dat het al langer speelt… Dan kun je er misschien een gesprek met 'm over hebben

Thanks… Dat is wel een idee, wil het er sowieso met hem over hebben. Misschien dat ik ook wel zeg dat ik iets gehoord heb, gerucht ofzo… Maar het gekke is dat hij verder wel leuk is, nooit problemen enzo. Gaan ook geen verhalen over hem trouwens. Anders had ik hem al lang gedumpt waarschijnlijk… Pfff ik baal!!

1. Lees jij de smsjes/emails van je vriend? Neen
  2. Zoja, heb je daar toestemming voor? hij zou het wel toelaten, maar ik doe het gewoon niet.
  3. Leest hij jouw smsjes/emails? Neen
  4. Zoja, heb je hem daar toestemming voor gegeven? Neen
  5. Vind jij dat het moet kunnen, stiekem elkaars smsjes lezen? Neen, je moet elkaar vertrouwen.
  6. Staan er berichten in jouw inbox waarvan je écht niet wilt dat hij ze leest, en waarom dan niet? Neen
  7. Heb je sowieso de behoefte om continu te weten waar je vriend is, en met wie, etc.? Soms
  1. Ja smsjes, soms stiekem soms voor de grap, soms serieus omdat ik onzeker ben.
  2. Ja, hij vind het niet erg, hij heeft niks te verbergen en laat me meelezen als hij een smsje krijgt.
  3. hij kan mn mail soms lezen omdat ik aangemeld ben op zijn computer, dus ik weet het niet. smsjes niet echt.
  4. ik heb wel eens gezegd: je doet maar, ik heb toch niks te verbergen.
  5. als hij het stiekem zou doen zou ik het erger vinden dat hij dus zou denken dat ik vreemd zou gaan, dan dat hij ze leest. maar in principe vind ik het niet zo erg. soms lees ik met vriendinnen ook elkaars smsjes
  6. nee, ik doe niks raars. krijg soms wel smsjes van mannelijke collegas ofzo en wil niet dat hij rare dingen denkt maar juist daarom vind ik het niet erg als hij ze zou lezen
  7. nee ik vertrouw hem wel, maar het ligt ook aan wat voor bui ik ben en of we ruzie hadden. vroeger heeft hij dingen achter mijn rug om gedaan, daarom ben ik nog wel onzeker maar ik vertrouw hem weer supergoed(daarom vind hij het ook niet erg als ik zijn smsjes lees, hij wil ook dat ik weet dat ik hem kan vertrouwen)

nee, ik lees soms emails mee als ik samen met hem achter de PC zit.
Ja, hij zegt dat ik altijd in zijn mailbox mag kijken, maar ik heb daar geen behoefte aan.
Nee, hij leest soms mee als we samen achter de pc zitten.
Hij mag van mij elk mailtje bekijken wat ie wil.
Alleen als je daar een hele goede reden voor hebt, maar in een goede relatie hoef je dat niet. Denk ik dan.
Nee.
Nee, ik vertrouw hem helemaal. (:

Smsjes wel, mails niet. Als ik zijn smsjes lees doe ik dat gewoon waar hij bij is, hij vind het niet erg.
Stiekem zou ik het niet doen.
Ja.
Soms smsjes
Ja, want hij doet het ook gewoon waar ik bij zit. Ik heb geen geheimen voor hem.
Nee, want dat vind ik er persoonlijk op duiden dat je iemand niet vertrouwt.
Nee
Nee, ik vertrouw hem.

Is er niemand die niet de smsjes van haar vriend mag lezen?
Ik mag dat namelijk niet…

Ik weet ook wel waarom, maar toch.
Mijn vriend heeft namelijk super veel vriendinnen (waarvan veel hem echt leuk vinden), en die smsen hem ook de hele dag door. Hij laat mij die smsjes niet lezen om mij te beschermen, zeg maar. Hij weet dat ik dan toch alleen maar onzeker raak en hoogstwaarschijnlijk belachelijk hard ga huilen. :’)
Ik weet dat hij niks met die meisjes heeft en echt niet voor iemand anders bij mij weggaat.