Voor iedereen die de muziek van De Jeugd Van Tegenwoordig geweldig vindt!

“De Jeugd van Tegenwoordig is een Nederlandse rapformatie, die in 2005 bekend werd met Watskeburt?!. De leden van de groep zijn Willie Wartaal, Vieze Fur en Faberyayo en hun vaste producent is Bas Bron. De stijl van de groep kenmerkt zich door beats met sterke invloeden uit de elektronische muziek en aanvankelijk onzinnige teksten.”
(Wikipedia… )

Dit topic is voor iedereen die gek is op (de teksten van) De Jeugd van Tegenwoordig oftewel: Bas Bron, Faberyayo, WiWa en Vjezze Fur.
Hier kun je discussiëren over de teksten, grappige interviews/live optredens plaatsen, etcetera.

Ik weet eigenlijk niet of de teksten nu complete (onder invloed geproduceerde) onzin zijn of dat het geniaal is. De muziek klinkt in ieder geval lekker en stiekem hoop ik dat over alles heel erg is nagedacht.

Ik hoop inderdaad ook dat er overnagedacht is. Want dan zijn het echt woordkunstenaars.
WOW.

Ik denk dat het een mix van beide is. Soms is het gewoon even onzin die uitgepoept wordt onder invloed en soms denken ze er goed over na. Het is gewoon té geniaal in ieder geval :’)

Ze waren echt super top op Bevrijdingspop vorig jaar :grinning:

Faberyayo’s solo album vind ik trouwens ook erg leuk. Lele is ook geinig.
Coevorduh heb ik ook gezien (van vjezze ) maar dat was echt drie keer niks. Was dan ook een soort hardstyle boeren muziek…