"voor het zingen de kerk uit?"

Um, in de laatste maand 1 keer seks gehad zonder condoom, ben ook niet aan de pil. Hij is nooit in mij gekomen en we hebben het ook nooit op dezelfde dag een tweede keer gedaan. Ben naar Planned Parenthood geweest ( woon in Amerika ) en ben verteld dat de kans op zwangerschap als de “pull out method” elke keer goed word toegepast 4% of minder is. Klopt dit? Ben best een beetje bang om zwanger te raken…

Dat klopt niet. 85% van de mensen die deze methode gebruiken is binnen een jaar zwanger, dus dat zijn toch heel wat andere cijfers. Doe zelf eerst onderzoek voordat je je dingen laat vertellen of uberhaubt dingen doet.
Ik vind het gewoon dom als je zo’n methode gaat proberen als je geen andere voorbehoedsmiddelen gebruikt én ook nog eens niet zwanger wilt worden. Het zou goed kunnen dat je zwanger bent, want bij het voorvocht (komt altijd al eerder voordat hij klaarkomt, bij m’n vriend soms al veel eerder merk ik) kunnen ook al spermacellen zitten.
Als je het 100% zeker wilt weten dat je niet zwanger bent, doe dan gewoon even een testje.

Nee, dit klopt niet. Die Amerikanen zijn gek in hun hoofd met onthouding en terugtrekken als goede voorbehoedsmiddelen. De enige voorbehoedsmiddelen die werken zijn anticonceptiemiddelen, met als meest verkrijgbare condooms.

Zoals Mupke zegt, bij voorvocht kunnen ook al spermacellen zitten. En over voorvocht heb je geen controle. Dus doe een zwangerschapstest als je bang bent dat je zwanger bent. En koop een doos condooms als je seks wilt hebben en niet zwanger wil raken.

!!

Uit onderzoek is gebleken dat er geen zaad in voorvocht zit alleen als een man zonder te urineren ertussen 2 keer klaarkomt in een niet al te lange tijd.(het zaad komt uit andere plek als het voorvocht)

De rede waarom terug trekken voor het klaarkomen onveilig is zijn

Omdat er via andere handelingen of het net te laat aanvoelen komen dat er een zaadlozing is er toch spermacellen in de vagina zijn gekomen.

Het is tegen de natuur in om terug te trekken en door het opgewonden gevoel kan een man te laat zijn en dan toch net in of tegen de vagina komen.

^Ik zeg ook niet perse dat het is, maar dat het wel kan :wink:

theoretisch gezien werkt het best goed maar in de praktijk gaat het bijna altijd fout omdat het te moeilijk is om vol te houden

Kans is klein maar aanwezig.

testen

Een dispuutsgenoot van mij is op deze manier zwanger geraakt. Nou maakte het bij hen niet heel veel uit, want ze waren beiden net afgestudeerd, meteen een baan en zouden sws al gaan samenwonen en trouwens etc. dus alles is gewoon een beetje versneld. Maar als je niet zwanger wil worden, moet je gewoon condooms gebruiken en/of aan de pil/spiraal oid gaan.