Voor het ongeluk geboren

Hallo iedereen!
Ik ben net nieuw hier omdat ik mijn hart wil luchten. Het lijkt echt alsof onze familie voor het ongeluk geboren is! Ik ben nu zestien en ik kreeg op mijn tiende te horen dat ik diabetes type 1 had, dat was een zware klap zowel voor mij als voor mijn ouders. Twee jaar later kwam daar dan nog eens de dood van mijn opa bij, die aan maagkanker leed en het jaar daarop stierf mijn oma aan borstkanker. Het was alsof plots alles op eenzelfde moment kwam. Ik raakte ook verbrand, het was niet zo ernstig, maar toch blijft het een deel van mij. In 2011 werd een tumor vastgesteld bij de zus van mijn tante, het is een zeldzame tumor en de dokters weten niet wat ermee te doen. Een week geleden kreeg ik net te horen dat mijn tante (de zus van mijn papa) ook een gezwel heeft en dat het kwaadaardig is, gisteren werd bij het onderzoek vastgesteld dat alle kankercellen al in haar lichaam verspreid zijn, dus met chemotherapie kunnen ze niet beginnen. Mijn papa is bang dat ook hij kanker zal krijgen aangezien zijn beide ouders en zus het hebben, de kans zit er dus dik in. Het is moeilijk om dit allemaal te verwerken en er niet aan te denken, zijn er nog mensen bij wie er voortdurend wel iets misgaat?

Awww vervelend. Maar is de zus van je tante niet gewoon je tante?

Oeff…

Dit is erg heftig en ik snap dat je het er moeilijk mee hebt en je hart wilt luchten. Probeer erover te blijven praten (met je familie) zodat je er niet alleen mee blijft zitten. Je mag er best aan denken, maar zorg ervoor dat je jezelf niet (nog) ongelukkig(er) piekert. Het is een beetje cru om te zeggen, maar jij kunt er niets aan doen of aan veranderen en je maakt dingen er niet beter op wanneer je er constant verdrietig over bent. Wees er voor je familie, maar durf ook aan te geven wanneer het voor jou teveel wordt, dat is lastig, ik weet het.

Nu hou ik mijn gevoelens vooral voor mezelf, maar misschien heb je wel gelijk en moet ik erover praten. Het zou waarschijnlijk al heel wat kunnen helpen. Bedankt!

Ik heb dit ook een tijdje gehad in mijn eigen familie. Een tante overleden aan borstkanker, oma overleden (ouderdom), oom overleden aan hartinval, tante kreeg te horen kanker te hebben (is nu gelukkig genezen), neef overleden door verstikking. Het is natuurlijk heel erg dat deze dingen gebeuren maar de laatste tijd gaat gewoon alles goed bij mij. Ik denk dat het gewoon toeval is geweest dat er zoveel op hetzelfde moment is geweest. Ik zou er gewoon met je familie over praten, ook dat je je er zorgen over maakt en misschien kunnen zij jou daar goed mee helpen. Veel sterkte in ieder geval!

Het is goed om te horen dat bij jou alles nu goed gaat, geeft me in ieder geval wat hoop :slightly_smiling_face:

Ik heb ook best veel meegemaakt, maar dit is erg heftig! Zorg dat je je hart lucht,anders maak je het alleen maar zwaarder voor jezelf. Ik hoop dat dit topic ook helpt…

Mijn familie/omgeving is ook grotendeels overleden aan kanker.
Toch denk ik dat je er niet al te veel bij stil moet staan, en toch de positieve dingen moet zoeken.
Als je het echt moeilijk vind om het te verwerken is het misschien een optie om naar een psycholoog ofzo te gaan?

Ja alles gaat nu inderdaad weer helemaal goed :slightly_smiling_face: Het is erg vervelend dat dit allemaal in korte tijd was gebeurd zeg maar, maar nu is alles weer prima. Natuurlijk is het heel vervelend dat je die mensen kwijt bent enzo en je mist ze wel, maar het is nu niet meer in mijn familie dat er een trieste sfeer hangt. We missen ze maar we kunnen wel weer lachen en over ze praten (over leuke dingen die we met ze hebben gedaan). Het komt vast allemaal wel weer goed, het helpt om met familie erover te praten als je verdrietig bent, dat luchtte bij mij altijd op :slightly_smiling_face: Veel sterkte!

Wat erg allemaal zeg! Ik heb ook al dingen meegemaakt, maar niet zulke heftige dingen. Blijf vooral praten met mensen en heel erg veel sterkte!

Ik luister altijd, je mag me altijd noten en om mijn mail vragen oid, die check ik dagelijks. Echt!
:sob::muscle:

Ik herken je in je ongeluk, helaas. Maar na regen komt zonneschijn, jij krijgt ook ooit het geluk aan je zijde :kissing:

echt heel heftig ik kan jammer genoeg meepraten ook veel familieleden zijn overleden
mijn opa overleed aan darmkanker
mijn achter achter nicht overleed op haar 25ste aan een gat in haar hart
mijn achter oom overleed kort daarop aan stress volgens mij
mijn 2 achter achter neefjes/nichtjes overleden aan open ruggetje
mijn broer is dood geboren
mijn achter achterneef is overleden aan ouderdom
mijn achtertante is overleden aan ouderdom
mijn overgrootmoeder is overleden aan ouderdom
mijn achterneef aan mijn vaders kant pleegde zelfmoord

en de zus van mijn aangetrouwde oom is overleden

verder kun je natuurlijk ook teveel medelijden met jezelf hebben

Ik heb ook best wel veel kutdingen meegemaakt ja, maar voor het ongeluk geboren klinkt wel erg heftig…

Ja ik heb vorig jaar gedacht dat ik ongeluk bracht :")

Haha op zo’n momenten zou je het echt haast beginnen denken :wink:

Maar medelijden met mezelf heb ik niet hoor, ben gewoon bang voor de familie, voor mijn ouders