Voor het eerst vliegen

Hoi!
Binnenkort ga ik voor het eerst vliegen!
Ik heb al behoorlijk wat info opgezocht maar over sommige dingetjes weet ik helemaal niets.
Mag je bijvoorbeeld haarspray mee of deo? Hoe zit het make-up? etc.

Kunnen jullie dit mij vertellen? En heb jullie nog tips?

spannend

Je mag vloeistoffen mee die kleiner zijn dan 100 ml, dus bijvoorbeeld wel labello’s en minideo’s maar geen grote bussen haarlak.

Je mag deobussen en haarspray wel mee in je gewone bagage, maar in je handbagage mogen alleen maar vloeistoffen van 100 ml of minder, dus dat moet je even goed controleren van te voren wat je meeneemt want het wordt ingenomen als je teveel bij je hebt en dat is ook zonde van je spullen.
Veel plezier!

Oke, dank jullie wel! :slightly_smiling_face:

Je moet de vloeistoffen trouwens allemaal in een doorschijnend plastic zakje doen.

up

Ik heb van mijn moeder gehoord (die bij KLM werkt) dat deo sowieso eigenlijk niet mag, omdat dat een gas is, en het dus in je koffer moet.
Sowieso zorg ervoor dat al je flesjes drinken leeg zijn voor de security check, die nemen ze in.

Nog meer :’)?

Hoe lang ga je vliegen? Want de meeste dingen kan je natuurlijk gewoon in je koffer doen. In het vliegtuig zelf heb je die toch niet nodig.

Dank je!
Oke, en als je een mini haarspray in je koffer doet? Mag dat ook niet?
Je mag dus wel een leeg flesje meenemen die je later dan vult?

Heel kort maar, 2 uurtjes

Ik zou sowieso geen make up of luchtjes in je handbagage doen. Een vriendin van me had een keer voor een fortuin aan die spullen in d’r handbagage, werd allemaal voor d’r neus weggegooid…

Deo, haarspray, parfum enzo mogen wel gewoon in je koffer. Maar niet in je handbagage, die je dus tijdens het vliegen, bij je hebt. Daar mogen alleen vloeistoffen minder dan 100 ml in. Het moet ook een flesje van 100 ml of minder zijn, anders wordt het gewoon weggegooid en het moet in zo’n doorzichtig zakje.

Zo, ze zijn wel streng zeg :O.
Bedankt voor jullie tips!

Naar bepaalde landen mag je ook bv geen zuivel/vleeswaren meenemen op een broodje ofzo.

Mag je naar duitsland/spanje wel een broodje mee of een koekje? Of wordt dat ook weggegooid?

Ja hoor, dat is geen probleem! Je mag gewoon eigen eten (en drinken, zolang het aan de voorwaarden voldoet) meenemen. Dat zou ik maar doen ook, want bij sommige maatschappijen krijg je geen gratis maaltijden en dan is het belachelijk duur om het te moeten kopen. Ik weet niet met welke maatschappij je gaat vliegen, maar je kunt vast wel op internet vinden hoe het daar is geregeld. Het is misschien ook slim om kauwgum of snoepjes mee te nemen om tijdens het opstijgen en landen op te kauwen. Vooral als je nog niet zo vaak hebt gevlogen kun je last krijgen van je oren door schommelingen in de luchtdruk. En wat ik zelf altijd doe: vloeistoffen in mijn koffer in een plastic zakje stoppen! Dus bijvoorbeeld parfum, reinigingslotion, shampoo en dat soort dingen. Dat kan namelijk ook gaan lekken door drukverschillen en believe me, dat wil je liever niet meemaken :wink:.

Oh ja: als je eenmaal door de douane heen bent kun je trouwens wel gewoon drinken kopen om in je handbagage mee te nemen in het vliegtuig :slightly_smiling_face:.

Met zo’n doorzichtig plastic zakje wordt trouwens zo’n zipzakje bedoeld :slightly_smiling_face: Vaste regels kan je per luchtvaartmaatschappij vinden op hun eigen website, dat is sowieso wel handig om even te checken.

Yep, ik heb al de site gekeken. Maar, dat was niet echt duidelijk :slightly_smiling_face:
Bedankt voor jullie tips!

http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://topvintage.nl/images/products/0003011/0016955-large.jpg&imgrefurl=http://www.designerskledingwinkel.nl/double-layered-funky-spikes-ketting/&h=510&w=340&sz=47&tbnid=2FsdIwEbFBLRcM:&tbnh=90&tbnw=60&prev=/search%3Fq%3Dketting%2Bmet%2Bspikes%26tbm%3Disch%26tbo%3Du&zoom=1&q=ketting+met+spikes&usg=__XfPy0hyDSPYq61Mb5GEjniOG-IQ=&docid=y-X4rPcf98UykM&hl=nl&sa=X&ei=r-Z7UMaWOIKk0QXkpIHoAw&ved=0CCkQ9QEwAQ&dur=1
Ik wil graag deze spike ketting meenemen in m´n handbagage, mag dat? Of zien ze zoiets als een steekwapen?