voor het eerst ongesteld...

hey
gister ben ik voor het eerst ongesteld geworden. :wink: Ik heb geen moeder meer aan wie ik mijn vragen kan stellen dus daarom vraag ik het maar aan jullie;

1. hoe vaak moet je je maandverband verwisselen?
  2. moet je extra vaak douchen?
  3. Kan je makkelijker bacterien/ziektes krijgen bij je baarmoeder enzo?

Dankjulliewel (A) xx

Wat ontzettend naar voor je dat je geen moeder meer hebt!!
Ik ben inmiddels al expert, haha, nee hoor valt wel mee. Ik ben het nu dik een jaar:)

1. hoe vaak moet je je maandverband verwisselen?
    Dat verschilt hoe erg je het bent, op je ergste dag/dagen zal dat ongeveer rond de 2/3 uur zijn, op lichte dagen misschien wel 6.
  2. moet je extra vaak douchen?
    Dat hoeft niet, maar het is wel fijner, en een frisser gevoel! Maar in principe is gewoon 1 keer per dag voldoende.
  3. Kan je makkelijker bacterien/ziektes krijgen bij je baarmoeder enzo?
    Nee, tenzij je je maandverband of tampon te lang laat zitten, dit kan zelfs erg gevaarlijk zijn. Bedenk wel dat dit alleen kan gebeuren als het langer dan 12 uur is, en zelfs dan is de kans nog klein.

succes!

xx

1. hoe vaak moet je je maandverband verwisselen? Om de 2 uur ongeveer, op school elke pauze.
2. moet je extra vaak douchen? Niet echt douchen, maar je moet het daar beneden wel best 2x per dag wassen.
3. Kan je makkelijker bacterien/ziektes krijgen bij je baarmoeder enzo ? Nee, je moet alleen zorgen voor een goede hygiene, genoeg ‘verschonen’ enzo.

dankjulliewel (L) nog ff een vraagje : welk merk maandverband is het beste? :]

Maakt niet zoveel uit welk merk je kiest.

Heb je anders geen andere vrouwelijke familie leden meer aan wie je het kon vragen?(niet dat wij je niet willen helpen :3)

niet echt die ik uhh… aardig vind ofzo (A)

zijn er nog andere belangrijke dingen die je moet weten over ongesteld zijn? xP

Zorg dat je inhet begin altijd wat bij hebt! de eerste (en 2de?) jaar kun je heel onregelmatig ongesteld worden, wel fijn dat je altijd maandverbandje of tampon in je tas hebt zitten !

ik vind always silk wel goed :wink:
je hebt wel met of zonder ‘flapjes’ aan de zijkanten, je moet even testen en kijken welke je het beste vind :slightly_smiling_face:

Echt heel erg voor je dat je geen moeder meer hebt!

Wat je nog meer moet weten over ongesteld zijn? Uh: Have a happy period. :slightly_smiling_face:

Ik zou tampons gebruiken. Misschien vind je dat eng maar daar moet je even doorheen.Je kunt vind meer en maandverband vind ik altijd zo’n zooi, haha.
Maar zorg dat je altijd wat bij je hebt. Ik vergeet altijd wanneer ik het weer wordt en dan sta je daar.
Je moet ook wel goed slapen als je ongesteld bent, en goed eten want het kost veel energie (ga maar na hoeveel bloed je eigenlijk verliest, hoe veel zwakker je dus bent).

Als je tampons wil gaan gebruiken, doe het dan wel goed, laat hem er niet half uitsteken ofzo, maar doe hem er egt ver in !
ongeveer 50% van de meisjes ofzo gebruiken tampons verkeerd :open_mouth: waardoor het dus pijn kan doen als je ze in hebt

Je kunt ook tampons gebruiken met van die inbrenghulzen. Van Tampax volgens mij ? Die heb ik ook gebruikt in het begin, heel makkelijk !