Voor het eerst ongesteld op vakantie

Dit topic is er waarschijnlijk al maar ik kan hem niet vinden en als iemand toevallig een link heeft kan die die dan plaatsen want dan kan er hier een slotje op.

Oke, dus ik ben vorige maand voor het eerst ongesteld geworden en heb maandverband gebruikt etc. etc. Nou dit ging allemaal prima maar volgende maand ga ik op vakantie en ik moet 7 uur in het vliegtuig zitten en ik ben precies tijdens de vlucht ongesteld. Kan iemand mij tips geven om maandverband of tampons te gebruiken, en ik ga naar Amerika voor 3 weken dus dan ga ik ook zwemmen enzovoorts, dan moet ik sowieso wel tampons gaan gebruiken maar daar ben ik nog wel een beetje bang voor, maar dat ga ik deze maand even uitproberen etc.

Heeft iemand nog tips voor de vliegreis en hoe je zo onopvallend mogelijk dat meekan nemen naar het toilet in het vliegtuig? Dankje! x

Je kan een toilettasje kopen en daar wat in doen, en die mee nemen. Overigens is het niets om je voor te schamen hoor, mocht je dat denken.

Voor beginnen met tampons heb je speciale tampons met inbrenghuls, dat kun je proberen, of extra kleine tampons. Het is misschien ook slim om eerst met je vinger te voelen hoe het daar beneden in elkaar zit zodat je beter weet hoe je een tampon in kunt brengen. :slight_smile:

Veel plezier in Amerika!

Hoe weet je dat je precies dan ongesteld bent? In het begin gaat het meestal heel onregelmatig.

Zo raar is het niet om tampons en zooi mee te nemen. :wink:

(Bijna) alle vrouwen worden ongesteld, dus mochten ze het zien, wat maakt het uit. Mensen op het vliegveld kennen je toch niet. Ik zou het gewoon in een toilettasje of een vakje van je tas stoppen.

-

In het begin ist harstikke onregelmatig dus reken er maar niet te veel op xd

^
Inderdaad, dat kan zo verschillen. Ken over 2 weken alweer gebeuren.
Het handigste vind ik gewoon, de pil.
Maar gezien je net pas menstrueert, weet ik niet of dat verstandig is.
Dat kan je altijd even navragen aan je huisarts, en moeder :slightly_smiling_face:

Je hebt ook pilletjes om je menstruatie eenmaltig een tijdje uit te stellen, misschien is dat wat voor je? Dan weet je zeker dat je niet ongesteld wordt tijdens je vakantie?
En je dat niet wil/mag en je wordt wel ongesteld, gewoon een tasje meenemen. Niks raars aan, daar let niemand op hoor. Of je stopt een maandverbandje en/of tampon in je broekzak of onder je rokje en dan ziet niemand het.

Ik heb in de sale bij de six een leuk klein toilettasje gekocht waar ik altijd een voorraadje tampons en maandverband in doe. Als ik me moet verschonen neem ik die gewoon mee naar het toilet. Er zou net zo goed make-up of iets anders in kunnen zitten, dus dan valt het gewoon niet op :slightly_smiling_face:.

Het is natuurlijk nog wat onwennig voor je, maar op zich zijn het zeg maar gewone dagelijkse zaken :stuck_out_tongue: alle vrouwen moeten zich in het openbaar kunnen verschonen natuurlijk.

En ik weet niet of je uiteindelijk de pil wil gaan slikken of niet, maar ik heb dit jaar de pil 1 x doorgeslikt waardoor ik dus een week eerder ongesteld ben, in de week voordat we op vakantie gaan zodat ik dus op vakantie niet ongesteld ben. Dat is af en toe ook heel handig.

Misschien is het het best om het je vriendinnen te vertellen. En dan niet van ‘luister, ik moet jullie iets vertellen…’ Maar gewoon wat luchtiger, dat je het gewoon irritant vindt dat je het bent op vakantie. Vertel het anders eerst tegen één vriendin, de rest komt later wel. Ruim van te voren zeggen, lijkt me het handigst, gewoon als het ter sprake komt! Xx

Of steek het gewoon in een tasje in je handtas? Vind het persoonlijk aangenamer om met mijn handtas naar een toilet te gaan dan met een toilettas.

Ofwel aan de pil gaan, maar volgens mij ben je nog vrij jong? Ik had mijn regels iig op mijn 10e/11e, en dat vind ik te jong voor de pil. En aangezien je vakantie volgende maand al is is dit vrij nipt voor de pil ook.

Dit. Ik had precies hetzelfde, maar ik ben het dus niet geworden, pas een paar weken daarna

Ik zou gewoon aan de pil gaan, en er na de vakantie weer mee stoppen als je niet meer wilt.

Dat is niet altijd zo hoor :-). Er zijn ook veel meisjes dat het direct regelmatig hebben.

^
Als ik helemaal geen kenmerken heb dat ik ga menstrueren, neem ik de pil in en werkt hij gewoon.