Voor Handballers

Hee,
ik zit sinds kort onder handbal, en ik had een vraagje…
ik wil graag hard leren gooien, en ik vraag me af of het helpt als je vijftig keer per dag opdrukt, of moet het echt vaker als je resultaat wilt zien??
honderd?? meer??
Ik doe er nou telkens vijftig per dag
Weet iemand het??
Groetjess

Gaat er nog iemand reageren:?:

ik doe op topniveau waterballet, en daar heb je ook zeer veel armspieren voor nodig, maar 50x opdrukken per dag is echt genoeg hoor !
ik doe ook vaak oefeningen met gewichtjes, en halters (te koop bij decathlon) maar niet opgeven wanneer je pijn voelt. dat is de enige raad die ik je kan geven.
xje en hopelijk heb je er wat aan.

50x per dag is veel… ik heb een vriendin die handbalt, ik zal t haar morgen vragen :stuck_out_tongue:

en hoe duur zijn die dingen ongeveer, en hoeveel kilo weegt de halter die jij hebt?

Ik handbal al 10 jaar, en opdrukken kan helpen maar heel vaak ook niet. Ligt net aan hoe je spiermassa zich vordert zeg maar… dat is mij uit gelegt tenminste…
In mijn team gooien we allemaal heel hard, op doel dan tenminste… en het is gewoon oefenen oefenen oefenen. Want als je goed/hard wilt gooien gooi je vanuit je schouder en met je pols…dus ik denk niet dat opdrukken daar goed voor is…
Succes nog! :wink:
Oowja, waar speel je(A)

Njaa… ik moet van mijn trainer wel altijd heel vaak opdrukken om onze armspieren te trainen dus het moet toch wel helpen,
maa ik speel bij Swift in Arnhem, jij?

dankjee :wink:

Ojoooowwwhhh 50 keer per dag en je wil er iets van 100 :open_mouth:
ik kan er niet eens meer dan 1 of miss wel een half … zooow dat is echt goed van Je !

haha, je moet het ook echt leren, toen ik net op handbal zat kon ik niet eens een centimeter door mijn armen heen, maar hoevaker je het doet hoe beter je het kan en hoe dieper je kan…
ik wil echt kunnen dat iemand op je rug staat en dat je dan nog kan klappen ook :laughing:

Kan misschien wel helpen maar verder is het een kwestie van oefenen met gooien, dan ga je steeds beter en harder gooien!

jaa, maar ik train maar twee keer per week en dan doen we ook nog conditie en wissels oefenen en al die zooi dus zoveel schiet ik, dus kan niet zo heel veel oefenen

Een 1.5kg per halter, maar na een paar oefeningen ben je echt al kapot!
Euh 10euro. …

Ik doe al 8 jaar handbal en heb nooit echt opgedrukt ofso.
je moet eerst goed leren gooien enz. Dan komt de rest vanzelf.
En de trainer traint op het niveau van het team dus als jullie nog niet aan toe zijn om hard te gooien ofso. dan doet hij dat waarschijnlijk ook niet.
Maar ik weet niet.
Waar handbal jij dan?:open_mouth:

x

Wij doen per training 10x opdrukken!
Tuurlijk zal dat helpen, maar het is een kwestie van oefenen denk ik.
Ik zit er nu een 1/2 jaar op, en vind het superleuk, we zijn al een x kampioen geworden. en dan voel je je echt goed!! :grinning:
Je moet elke worp gewoon keihard je best doen, en dan op een gegeven moment hoef je veel minder je best te done, en met een sprongschot gooi je altijd veel harder!

I LOVE HANDBAL (L)

ahahaha, ik heb aantal jaren terug ook gehandbalt,
maar opdrukken alleen helpt niet, zowieso vind ik dat niet egt helpen.
Je moet gewoon oefenen oefenen oefenen!
jaa ook thuis in je vrijetijd en niet alleen op de trainingen als je het egt wil!
En dan merk je het vanzelf hooor.