ik en mn ex zijn hele goede vrienden, maar de laatste tijd doe ik zonder dat ik daar controle over heb heel gek bij hem, Ik vertel leugens enzo en bel hem vaak… maar ik kan der echt niet mee stoppen…
what to do?
ik en mn ex zijn hele goede vrienden, maar de laatste tijd doe ik zonder dat ik daar controle over heb heel gek bij hem, Ik vertel leugens enzo en bel hem vaak… maar ik kan der echt niet mee stoppen…
what to do?
stoppen met liegen en niet meer bellen? :’)
Waarom vertel je die leugens dan, voor aandacht ofzo?
ja denk het wel, ben denk ik no verliefd , hij praat nu supervaak met zo’'n bitch uit mn klas en ik kan daar dus echt niet tegen
Dus door jaloezie en aandachtstekort? Ik zou gewoon praten met hem en hem vertellen hoe je je voelt over dat meisje. Dan weet hij wat er aan de hand is en voel jij je opgelucht.
zal ik doen! zal ik ook de waarheid vertellen over al die leugens ? of knapt ie dan helemaal op me af denk je?
Hmmm, hangt er van af! Over wat loog je dan zoal?
hele heftige leugens, waardoor ik mezelf compleet voor gek zette, oa over een zwangerschap enzo alleen maar voor zijn aandacht.
dus gwn negatief aandacht zoeken
Dat is wel heftig ja. Dat zou ik toch vertellen, voordat je hem die dingen écht wijsmaakt. En dan zit je dieper in de problemen. Ik zou het opbiechten en ook de reden zeggen van de leugens. Hij zal waarschijnlijk wel kwaad zijn dus bereid je daar al op voor. Maar denk er aan: liever dat jij de waarheid vertelt dan dat hij er achter komt door een ander meisje of vriend.
Het klinkt echt alsof je heel wanhopig aandacht vraagt aan mensen en contact wil houden (net zoals met je beste vriend). Realiseer je alsjeblieft dat mensen je op deze manier alleen maar irritant vinden en je ze juist wegduwt op deze manier.
De meeste mensen houden er niet van constant gestalkt te worden, dat voelt heel benauwend. Verplaats je eens in die mensen, hoe zou jij het vinden als iemand je constant belt/smst/stalkt als je al hebt aangegeven dat je het niet fijn vindt dat ze dat doen. Dan wil je toch al helemaal niet meer met ze te maken hebben, als ze niet eens naar je luisteren?
Je moet jezelf echt leren beheersen. Op deze manier jaag je mensen juist weg ipv dat je contact behoudt of vrienden maakt. Besef dat, want zo gaat het niet werken.
Sowieso geen leugens vertellen, dat trekt misschien even leuk de aandacht, maar op een gegeven moment komt het uit en dan vind iedereen je raar… En over gek doen, als je hem ziet, diep ademhalen en jezelf zijn. Als mensen je aardig/leuk vinden hoef je niet zoveel rare capriolen uit te halen om gewoon leuke vrienden te hebben.
^klopt wel ik heb echt het gevoel dat ik hem kwijtraak en doe daardoor hele gekke dingen om hem bij me te houden. Snap dat dit echt niet de oplossing is maar controle erover houden is gwn erg moeilijk voor me
ga na waarom je zo graag die negatieve aandacht wilt?
denk gwn omdat ik bang ben om hem te verliezen, heel stom want ik ben hem nu juist aan het verliezen
Klinkt stom misschien maar ik heb ook je andere topics gelezen en zelfs van het lezen krijg ik al een beklemmend gevoel.
Ik begrijp het wel, negatieve aandacht is ook aandacht.
Je jaagt iedereen weg op deze manier, probeer het los te laten. Voor je een berichtje stuurt loop je eerst een rondje om het huis. Vaak is het daarna allang geen goed idee meer.
Ik denk dat je hulp moet zoeken bij iemand in het echte leven want ik krijg net, zoals hierboven genoemd word, ook een erg beklemmend gevoel bij dit en je andere topics.
ja, het voelt voor mij ook heel erg beklemmend, Ik maak continue de verkeerde keuzes waardoor mijn leven echt een puinhoop is… Wil heel graag mn leven verbeteren
Praat er met je ouders over hoe moeilijk dat misschien ook lijkt of een ouder persoon zoals broer of zus
doe ik al ook met psychologen enzo, maar het lijkt allemaal niet te helpen