Voor- en nadelen Magister (onderzoek)

Hoi hoi,

Ik zal een stukje schrijven voor onze schoolkrant, daarbij heb ik een stukje (onderzoek) over Magsiter gekozen. Sinds dit jaar (op mijn school) is het verplicht om al het huiswerk en alle toetsen/opdrachten op Magister te zetten, kortom Magister gaat voor je agenda als het ware (huiswerk dat in de les opgegeven is en niet in Magsiter staat hoe je gewoonweg niet te maken…).

To the point:
Wat zijn volgens jullie de VOORDELEN van Magister?
Wat zijn volgens jullie de NADELEN van Magister?

Jullie helpen me hier heel erg mee, bedankt en geniet van jullie vakantie! :'D

Thank you ^ :wink:

+ :
Controleren van je huiswerk, bijvoorbeeld als je vergeten bent het op te schrijven of als je aan jezelf twijfelt (misschien als je het verkeerd hebt opgeschreven.

Niemand kan dan het huiswerk ‘vergeten’. (of dat een plus- of minpunt is weet ik niet haha :stuck_out_tongue: )

• :
    Dat het niet bijgehouden wordt of dat het verkeerd in magister wordt opgeschreven.

+:
Je kunt al je punten zien, dus makkelijk zien hoe je ervoor staat
Al je huiswerk en proefwerken staan online
Alle belangrijken mailtjes van school komen erin te staan
Ouders kunnen makkelijk alles zien van hun kind

-:
Leraren vergeten het erin te zetten of gebruiken het niet voor huiswerk/pw’s
Begin van het schooljaar werkt het nooit

Super bedankt! :flushed:

Ik sta voor de klas en we gebruiken dan wel geen Magister, maar een vergelijkbaar systeem.

Voordelen vind ik (als docent) dat:

• Het huiswerk overzichtelijk is voor zowel leerlingen als ouders
  • Als docent zie ik makkelijk of een collega al een toets heeft opgegeven en dat ik dat dan niet meer mag doen.
  • Wijzigingen kunnen snel doorgevoerd worden.
  • Je bent de discussie kwijt van ‘ik was ziek dus ik wist het huiswerk niet…’

Nadelen vind ik (als docent) dat:

• Ons systeem niet stabiel is en huiswerk soms verschuift.
  • Met roosterwijzigingen het hele huiswerk weg is.
  • Leerlingen niet meer leren plannen omdat ze het per dag bekijken en niet kunnen ‘kleuren’ in hun digitale agenda. (Met kleuren bedoel ik af of gedaan of kleuren om te plannen)

We gebruiken dan wel geen magister, maar ik hoop dat je er wel wat aan hebt. Mocht je meer vragen hebben stuur me maar een note.

Ik weet niet of jullie nu ook al magister 6 hebben maar ik vond 5 eigenlijk beter dan 6 :cold_sweat: want ik vind 6 wat minder overzichtelijk met huiswerk enzo

Ik vind 6 fijner, omdat je kunt zien van nieuwe punten van de week. Dan zie je dat sneller. Is wel even wennen weer met het nieuwe uiterlijk.

Misschien wil Spookkatje er iets over zeggen hoe het als ouder is om met dit programma om te gaan

+
Wij kunnen er onze absenties op zien, wat ik heel fijn vind
Ik vind het heel chill om altijd te kunnen zien hoe er voor sta qua cijfers, met name nu ik in het examenjaar zit
Wij gebruiken dat zelf niet, maar persoonlijk zou ik het heel handig vinden als mijn huiswerk er op zou staan, simpelweg omdat ik te slordig ben om goed een agenda bij te houden.
Je kunt het zien als er een cijfer fout is ingetypt, waardoor je daar zelf nog achteraan kunt gaan

En eigenlijk heb ik zelf nog helemaal geen minpunten ondervonden. Ik ben tevreden!

als we het over de app gaan hebben heb ik wel genoeg nadelen :’)

Het werd in mijn middelbare school tijd NOOIT of altijd verkeerd bijgehouden. zo van oh 3 keer te laat? terwijl je maar 1 keer te laat was oid.

Nog een nadeel;
Je maakt leerlingen erg afhankelijk van magister omdat ze het niet meer in hun agenda schrijven. Omdat alles kant en klaar in de app staat kan het ze misschien lui maken.

Wij krijgen over een week of zo, ik heb het al uitgeprobeerd. Ik vond het wel fijner, vooral die kleuren…die vloeken niet zo als geel, mosterdgeel en blauw, maar dat even ter zijde haha. :cold_sweat:

Ik zal kijken of ik voor de releasedatum Mag6 ga gebruiken anders doe ik gewoon een review…

Ja haha, ik weet het. In principe hoeven wij helemaal geen agenda meer (onoverzichtelijk dus), als magister t een keer niet doet, tsja, dan hedde gij pech.

Hartstikke bedankt allemaal, super fijn dat jullie helpen. Heb heel veel aan jullie. :wink:
En dankjewel M! Ik zal -als ik vragen heb- je noten.

-
DIE SHIT WERKT NOOIT GOED. Bij ons tenminste. Als er staat dat je lesuitval hebt is dat 9 van de 10 keer niet waar.

Oh en ik kan je een boek schrijven over die kut app :")

Shit ding ik haat vooral de plagiaat

Ik heb het sinds een tijdje ook ja, ik vind het vreselijk maar ik kan sowieso erg slecht tegen verandering dus misschien went het nog.

OT:
+:
-Eigen documenten als bronnen in de ELO zetten waardoor je er overal bij kan
-Digitaal inleveren dus geen gezeik met blaadjes uitprinten en meenemen
-Makkelijk je cijfers bijhouden
-Met twee klikken toegang tot digitale licenties van verschillende methoden
-En mijn ouders vinden het vast leuk dat ze kunnen zien hoe hard ik faal in gammavakken.

-:
-De app crasht regelmatig
-Onvoldoendes zijn rood en idk ik kan daar niet tegen :")